SF Startet 3.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2006 (redigert) Da var båtjakten over, endelig er kontrakt skrevet. Etter en del befaringer på ulike båter falt valget på en 1997 modell Sea Ray 240 med 2004 model Steyr 246 Diesel med Bravo III. Drevet er et skikkelig diesel drev levert nytt med motoren. Motor og drev er installert av merke forhandler. Faktisk litt tilfeldig at det ble denne båten da annonsen til Telemark Lystbåtformidling var så dårlig at jeg hadde slått den i fra meg. Bildene ga et veldig dårlig inntrykk, men det viste seg å være dårlige bilder og ikke dårlig båt. Noe småplukk er det men det skal det bli ordning på. Med en ny kalesje så er mye gjort. Etter litt her på forumet fikk jeg hjelp av Sydvesten som tok en rask befaring for meg på fredag. Resultatet var at jeg satte meg i bilen tidlig lørdags morgen og fikk prøvetur med båten på ettermiddagen samme dag. Vi var enig om pris i forkant så jeg slo til. Jeg vil rette en stor takk til Sydvesten for hjelp. Også til Larspo som gjorde en tilsvarende befaring for meg på en annen båt jeg vurderte. Den gangen ble jeg hjemme og det ble ingen handel. Sparte meg for en bomtur den gangen. Glemte nesten en ting - Mens vi gikk gjennom kontrakten på nybåten ringte en som vil ha min gamle. Vi ble enig om en pris jeg var godt fornøyd med. Snakk om to fluer i en smekk. Redigert 3.Oktober.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Wicma Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Gratulerer så meget med handelen, og det var en glede å kunne bistå litt med "telefon" besiktelsen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ben Sin Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Gratulerer så mye med både salg og kjøp!! Er du helårsbruker eller må du opp på land ganske snart du også? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Takker for det Jeg er helårsbruker og vil ha båten på sjøen i vinter. Må nok ha den en tur på slipp for å gjøre den ren samt sjekke anoder. Den har stort sette ligget til kai i år. Kun gått 10 timer. Har bestilt transport nå og får den forhåpentlig til helga, mulig først tirsdag. Var forøvrig nede i havna i lunsjen i dag og overleverte den gamle. Nesten litt vemodig å se den gå ut båthavna uten meg............men litt deilig og da Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Kosmix Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei! Gratulerer med ny båt! Ser ut på signaturen din som om du er glad i fart ;) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
SF Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 (redigert) Hei, og takk for det. Jo, ja..........når det gjelder fart er jeg vell ikke blitt helt voksen da Har vell roet meg noe nå som jeg nærmer meg 35, eeh har passert 35........... Det var ikke meningen at jeg skulle kjøpe meg så rask båt som jeg har gjort nå da men hvorfor ikke...........det vil si jeg får smellen nå når jeg skal ordne forsikring Redigert 3.Oktober.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Først og fremst gratulerer med ny flott båt med flott maskin..!!! Jeg skal bytte motor i min windy 7800 i vinter og vurderer sterkt en Steyr 256, 10Hk mer enn i din maskin. Båten min er i ca. samme størrelse som din og jeg lurer litt på hva denne nye båten din går med bravoIII drevet. Marsj og på full fart, hvis du er kommet så langt at du vet det da.. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Gratulerer med ny båt! Skjønner ikke hvorfor du vil ha ny kaleseje. Ståplass og greier! Men du mister nok 10 knop med den oppe. Men veldig praktisk da. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
SF Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Båten min er i ca. samme størrelse som din og jeg lurer litt på hva denne nye båten din går med bravoIII drevet. Marsj og på full fart, hvis du er kommet så langt at du vet det da.. Hei, Har ikke fått testet dette enda selv da jeg ikke får båten før til helga. Ved prøvekjøring var båten så begrodd at det ikke ble oppnådd noen maksfart da. Megler har oppgitt max 34 og 28 på marsj. Tror nok dette er litt konservativt, med nystoffet bunn gjør den nok mer. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Gratulerer med ny båt! Skjønner ikke hvorfor du vil ha ny kaleseje. Ståplass og greier! Men du mister nok 10 knop med den oppe. Men veldig praktisk da. Takker og bukker.......skifter kalesje fordi den orginaler er i dårlig stand. Den nye blir også med ståhøyde men noe mer tilpasset vestlandsklima Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Med ren og fin bunn og riktige propeller vil jeg tippe du ender på ca 36 på maks. Vi får vente spennt til neste sesong å se hvor du havner.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.