Tittin Startet 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2006 Jeg vurderer å bytte ut min gamle Scand Nordic! Har kikket en del på lukket båt som f.eks. NB840 med og uten fly. Men, har oppdaget båten Hui 900 og synes denne ser ganske OK ut. Det ligger en til salgs på finn, som jeg har ringt en del på. 1989 mod uten fly. http://www.finn.no/finn/boat/used/result Båten ligger ca 150 mil fra der jeg bor, så en titt med prøvetur er ikke gjort på en kveld. Denne har strak aksel og en Yanmar 240Hk fra 2002. Dette skal gi en marsj fart på ca. 20 knop. Har funnet ut at Hui 900 har skråget som senere ble Rivera 925! Er det noen der ute som har erfaring med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 HUI 900 er i utgangspunktet en bra båt. Vær imidlertid oppmerksom på at de også ble levert som halvfabrikat. Av disse finner du fra de som er meget bra til de som er mindre bra. Tenker da både på innredning og teknisk installsjon. Er båten fabrikkbygget så er den bra - Trond Huseklepp gjør bra jobb. 240 Hk Yanmar passer sikkert bra til båten. Har hørt at den kan være litt "hard" i motsjø, men det er annenhåndsopplysninger. Bedre om noen som har hatt en slik båt kan si litt mer om sjøegenskapet etc. En velholdt HUI 900 er nok en bra valg hvis prisen er rett og innredning/installasjon er god. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Løp og kjøp!! Har en kjenning som handlet Hui for noen år siden, han er meget fornøyd. Stor båt med skikkelig plass. Motoren i den du kikker på er jo i tillegg skikkelig så jeg ville vurdert denne nøye! Vil tro at 240hk gir fin fart på denne. Ble mye levert med motorer rundt 180-200hk, flere setter inn større motorer. Du kan sikkert finne ut om båten er halv eller helfabrikat med og ringe til fabrikk, mener det er skrevet noe om denne båten før her på båtplassen! Skal jeg over på større båt vet jeg at HUi900 med strak aksel skal vurderes NØYE! Sitér dette innlegget Link to post
Tittin Svart 4.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2006 Ja, båten er halvfabrikat! Men, den ser ut fra bilder til å være av den typen som er gjort bra. Ble ikke de fleste Hui 900 solgt som halvfabrikat? Hvem er egentlig Trond Huseklepp? Har han noe med Rivera 925 å gjøre i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 4.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2006 Riviera925 er slik jeg forstår det bygget på Hui 900 skroget. Altså en oppgradering. Ser en prisforskjellene og lukker øynene for at Huien ikke er så "snygg" som Riveraen så er Hui et kjempekjøp mener jeg. T.Huseklepp er vel han som lager disse båtene, vet at han kan du ringe og få masse info om båtene! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 4.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2006 Trond Huseklepp driver Huseklepp Modellverksted som produserer Riviera /tidligere HUI. Se HER Ringer du dem så får du svar på alle spørsmål som du måtte ha om HUI 900 vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.