Hansi Startet 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2006 Trenger hjelp til propell beregning. Har skiftet gear, aksling og propell. Ny hastighet svarer ikke helt til forventningene. Send gjerne en IM hvis det er noen der ute som kan hjelpe. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Hvis du legger ut data her så skal jeg se hva jeg kan gjøre.... Trenger Lengde vannlinje vekt normal lastet motor effekt maks trurtall gearreduksjon antatt diameter på propell antall blader på propell Info omkrogtype... menr egner med at dette er en halvplaner har du info om gammelt system og fart så er det greit å ha med tanke på valg av skrogtype i beregningen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 5.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Med noen småjusteringer på motor ( pumpe ) ble det fart i Nord Westen i dag. Logget 22 knop mot tidligere 16.5. Fikk også opp omdreiningene iht spesifikasjon. Skewback propellen fungerer nå fint. Lite støy og ingen vibrasjon. Er meget vel verdt investeringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.