Diplom-is Startet 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2006 Har Hanto 24 med fett smurt pakkboks og fast aksel. Har nå demontert stevnlageret med hylserør. Hylserøret er skrudd inn i stevnlagert. Spørsmålet er: Når jeg nå skal skru hylserøret inn i stevnlageret igjen, hvilket pakkningstoff skal jeg bruke og hva skal jeg bruke som pakning mellom båten og stevnlageret. Det ligger en 5mm plast pakkning der i dag,(Det var der det kom vann i før) men den gikk i stykker når jeg demonterte. Får jeg kjøpt ny slik. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Antar pakningen du snakker om var en form for talgpakning. Du får kjøpt ny fra Sleipner. Enkel å montere. se eksempelvis: Pakkbokser Fettsmurt pakkboks En gjennomprøvet og sikker pakkboks. Spesielt egnet i båter med mye urenheter i kjølsvinet (f.eks. fiskebåter). Enkel å pakke om med ny talgpakning uten å demontere propellaksel. Bruksområde: Bruksbåt og fritidsbåt (kontinuerlig drift) Tetning: Med talgpakning Vanninntregning: 5-10 drypp pr. min. Smøring: Med smørekopp - vannfast fett Kjøling: Vannkjølt fra vann i hylserør Levering: Komplett med fleksibel slange For akseldiameter: 25/30/35/40/45/50/60 mm på: http://www.sleipner.no/ Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Mellom stevn og stevnlager bruker du sikaflex 291. Når du tenker på tetning av gjenger når du skrur hylserøret inn i stevnlager så kan du sikkert benytter flere ting. Hør med en båtbygger. Noen bruker sikkert det samme som rørleggerene gjrø med hamp og den tuben man får kjøpt der. Husker ikke navnet. Permatex kan sikkert også benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.