ray Startet 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2006 Har antydning til rust flekker på noe av det rustfrie og på noe krom detaljer. Hvilket polerings produkt er best å bruke?? Må ta det onde(rust) ved roten en gang for alle!! Båten er 2 år gammel og har gått i saltvann, regner med att en riktig omgang nå så holder det i mange år med lett vedlikehold, vi har båten kun i ferskvann. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
roaldbj Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Autosol, velg 1 kg boks. Den varer lenge. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Er Autosol en "krem" eller mere hard voks. På en del som er rust farget vil da autosolen fjærne rustfargen ved mye gnikking?? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
roaldbj Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 (redigert) Autosol er en "rubbing" med fine slipemidler som fungerer godt overalt på båten. Fåes kjøpt bl.a. hos Biltema. Kan benyttes både med hånd og med poleringsmaskin. Redigert 3.Oktober.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Jeg har brukt noe som heter duraglit små bokser med bomull lignende stoff, det fjerner små rustflekker. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Autosol er helt suverent til å ta vekk rustflekker på det rustfrie. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Høres ut som om autosol er tingen. Jeg brukte faktisk Duraglit på en gammel ford mustang jeg hadde for mange år siden funka fint det også, liten blikkboks med rosa bomuls aktig stoff. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Larspo Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Det er en straffbart å gjøre amerikansk bil med masse krom uten å ha autosol og en liten fille i baklomma. Like obligatorisk som "lappen" Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Til mitt forsvar hadde Mustangen kun kroma støtfangere og lister rundt frontruta. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
BEG Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 På rekker har jeg god erfaring med Hugos. Fordelen er at da kan man spyle av restene, istenden for all gnukkingen som Autosol krever. Bruk fuktig fille og gni, den blir like svart som med Autosolen. Blankt og fint og holder like godt. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
sailorboy Svart 3.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2006 Det er mye "snake oil" som selges til oss båtfolk. Autosol var derimot den store overraskelsen da det virker helt supert. Pass bare på å få polert bort alle restene. Blir penere enn da det var nytt. Trenger ingen maskiner, kun noen filler og håndmakt. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 4.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2006 Hei Jeg bruker Autosol på både plast og stål, og er fornøyd med det. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2006 På krom er jeg mest fornøyd med Owatrol olje for metall og stålull gr. 00, dette fyller porer og hindrer ny rust. På rustfritt derimot er det Autosol som er tingen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Faxen Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Autosol er et ypperlig middel til polering av båten også. Bland den ut med vann til en passe melk, smør på med kost, la tørke, så polere. OBS! Det er absolutt best virkning med en skikkelig polerings maskin. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
my lady Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 jeg har bestandig brukt duraglit,men den har jeg ikke sett på lenge mener det var 2 typer av denne. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 (redigert) my lady skrev: jeg har bestandig brukt duraglit,men den har jeg ikke sett på lenge mener det var 2 typer av denne. Stemmer det. En blå boks og en orange boks. Jeg brukte den blå på krommen på mine gamle yankeebiler Redigert 5.Oktober.2006 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
BEG Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Faxen skrev: Autosol er et ypperlig middel til polering av båten også. Bland den ut med vann til en passe melk, smør på med kost, la tørke, så polere. OBS! Det er absolutt best virkning med en skikkelig polerings maskin. Den varianten har jeg ikke hørt før. Trodde kanskje at løsemidlene i Autosolen bidro til at møkka ble fjernet ("dyprens" i porene), og at tørt stoff dermed fikk mindre effekt. Du får altså like godt resultat? Hva slags pute på poleringsmaskinen bruker du på tørt stoff? Skummgummi eller saueull? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.