Jump to content

Menja er på langtur til Karibien vinteren 2006 - 2007

frankD

Recommended Posts

Hei. Tenkte at nå var det på tide å legge en liten post her om langturen vår med seilbåten Menja.

Vi er et par som er på vei til Karibien denne vinteren. De som ønsker å følge med litt på vår tur er velkommen til å gjøre det på vår hjemmeside, www.menja.info

Vi har bruk for ekstra mannskap over atlanteren hvis det er noen som har mye fritid til overs før jul?

Det er ikke så god tilgang til internett når man er på tur som det er hjemme, så båtplassen blir desverre ikke lest så ofte som tidligere, det kan ta lang tid før kommentarer eller spørmål blir besvart her. Man kan eventuelt kontakte oss via hjemmesiden vår.

Spennende og lese om turen på hjemmeisden deres... Virker å være en overkommelig tur.. og Karibien er flott.... i allefall om en kommer seg unna de sørligste øyene som Trinidad(jobbet der i en drøy måned i fjror) blant annet(to much crime, over et mord i døget på en øy med en halv mill. innbyggere)... men fra Tobago og nord østover er det veldig flott... fløy over der med småfly for et år siden og det kreblet... med litt lengsel i blikkt og misnt en dose misunnerlighet... Gudd løkk :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 2 måneder senere...

Hei

Tar meg den frihet å legge inn en liten oppdatering på vegne av "FDI".

Menja er nå kommet til Admiralty Bay paa Bequia, hvor julen skal feires. Turen har hittil forløpt som planlagt.

Jeg anbefaler alle å ta en titt innom hjemmesiden deres, da skipper FDI med mannskap skriver noen knakende gode reisebrev, rikt illustrert med bilder og kart.

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 4 uker senere...

Hei alle sammen. Takk til Emil for oppdateringen på våre vegne. Det har vært mange av BP brukerne som har sendt oss en melding mens vi har vært underveis. Det er veldig moro å få en hilsing fra ukjente som følger oss på turen vår. Nå ligger vi på Grenada og har tilgang til trådløst nett ute på ankringsplassen. Det er bare 48 sider med nye innlegg på PB som skal leses igjennom i kveld. Nytt reisebrev for jule og nyttårshelga ble også lagt ut i dag. Det kan leses på www.menja.info

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...