Jump to content

vask av kalesje?

Superkul

Recommended Posts

Hadde kallesjen liggende i badekaret i natt med grønnsåpe og i dag så var ikke vannet skittent engang

i og for seg den prosedyren jeg bruker - og da er vannet inderlig svart. Litt forsiktig skrubb på den verste måkeskitten så er den også borte. Kanskje det er mye/lite kalk eller annet i springvannet?

Har tenkt til å fortsette med dette selv- enkelt, effekt og meget rimelig.

Ring Renhold Service a/s Polygon , dem henter på ei rute dem stadig kjører og henter andre ting . Som sagt mange ganger før KUN 730- for full pakke og den blir som ny .

Tlf 37155400 , veit ikke hvor dem kjører jeg men jeg for den levert på døra i Horten når den er ferdig . Reklamert så mye for dem rundtom jeg nå , så bør snakke % med dem nu :wink:

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Snakket med Meier i Tønsberg forleden. Han sa klart i fra at å imregnere kallesjen bør man vente med til den er passert fire år. Til vask bruker man grønnsåpevann. Han er fagmann og driver kun med kallesjer.
:nono:

Astor har jo en lys kalesje, hvis man vil beholde en lys lengst mulig, må man jo vaske

kalesjen - det er jo relevant ikke sant ???????? :confused:

Et spørsmål her vem vasker båten og polerer den ???? :blush:

Hva med båtkalesjen??? :flag:

Men hør her; jo mer vann som kommer til kalesjen jo mindre impregnering sitter i duken.

Men hver sesong vil man jo ha alt reint for bruk, det er hyggeligre å ha ting rent når man bruker

båten. Impregneringen holder duken myk og fin - Som olje på en bil.

Så vask & Impregnering det hører med i båt pussen. :flag:

Firmaer som utfører vask & impregnering:

Kama - Tjøme

Meier - Stokke

A. Thoresen Båtkalesjer - Tønsberg

A.c bergsersen & sønner - Skien.

Redigert av gla gutten (see edit history)

Kalesjen til Mariell er innlevert til nevnte Maier. Vask, imprignering og oppevaring frem til våren.

kr 980,-

Syns det er en grei pris.

Thoresen i Tønsberg skulle ha. 1200-1400

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Kalesjen til Mariell er innlevert til nevnte Maier. Vask, imprignering og oppevaring frem til våren.

kr 980,-

Syns det er en grei pris.

Thoresen i Tønsberg skulle ha. 1200-1400

Hei har en kamerat som har maken båt som din scand baltic 29 leverte den inn i går,

de hadde også lørdags åpent. han hadde fått en lapp ombord med 10 % på vask og impregnering.

Han betalte 900,- inkl 10% så du må nok undersøke igjen.

Under søk selv , det er vert forspørelsen. :flag:

Jeg anbefaler Lund renseri i krs for alle sørlendinger. De er billige og kan det de driver med så langt jeg kan bedømme. betaler ca 500, leverer på høsten og henter den på våren. Slipper hvertfall det griset hjemme, og jeg har aldri fått kalesjer ren på egenhånd heller. Vel anvendte penger

• 3 uker senere...
Hjelp!

Nå har jeg gjort som mange anbefaler.

"Latt kalesjen ligge i grønnsåpevann i badekaret natten over."

Ja, duken b lir renere men vinduene har blitt helt blå/grå. :cryin:

Hvordan får jeg disse fine igjen? :confused:

Opplevde det samme selv, men fargen forsvant etterhvert (noen dager)

Har sett anbefalt å gni over vinduene med en fille fuktet med symaskinsolje for å få dem gjennomsiktige igjen. Har ikke forsøkt dette selv, men det skulle visstnok fungere.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...