tom-ass Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 hvor leverer du den? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Avmønstret Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Hei Jeg bor jo i Horten, men bruker han i Tønsberg han hans telefonnummer. tel: 33 31 28 79 prøv dette han har fått min kalesje veldig bra hvert år jeg har brukt firmaet. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 (redigert) jeg kommer ALDRI til og prøve vaske kallesjen selv igjen - møkkajobb uten resultat noen som vet av et sted i fredrikstad område som tar vask rens av slikt?? Redigert 11.Oktober.2006 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Avmønstret Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Hei jab jeg selv har hatt min kalesje for vask & impregnering hos han i tønsberg som jeg skrev i i innlegget før. Send kalesjen til han, for jeg har vært fornøyd hver gang. Lykke til jab Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Hadde kallesjen liggende i badekaret i natt med grønnsåpe og i dag så var ikke vannet skittent engang i og for seg den prosedyren jeg bruker - og da er vannet inderlig svart. Litt forsiktig skrubb på den verste måkeskitten så er den også borte. Kanskje det er mye/lite kalk eller annet i springvannet? Har tenkt til å fortsette med dette selv- enkelt, effekt og meget rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Ring Renhold Service a/s Polygon , dem henter på ei rute dem stadig kjører og henter andre ting . Som sagt mange ganger før KUN 730- for full pakke og den blir som ny . Tlf 37155400 , veit ikke hvor dem kjører jeg men jeg for den levert på døra i Horten når den er ferdig . Reklamert så mye for dem rundtom jeg nå , så bør snakke % med dem nu Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Snakket med Meier i Tønsberg forleden. Han sa klart i fra at å imregnere kallesjen bør man vente med til den er passert fire år. Til vask bruker man grønnsåpevann. Han er fagmann og driver kun med kallesjer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Det Astor skriver her stemmer godt overens med det Alf Hansen sa om min nye sprayhood! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avmønstret Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 (redigert) Snakket med Meier i Tønsberg forleden. Han sa klart i fra at å imregnere kallesjen bør man vente med til den er passert fire år. Til vask bruker man grønnsåpevann. Han er fagmann og driver kun med kallesjer. :nono: Astor har jo en lys kalesje, hvis man vil beholde en lys lengst mulig, må man jo vaske kalesjen - det er jo relevant ikke sant ???????? Et spørsmål her vem vasker båten og polerer den ???? Hva med båtkalesjen??? Men hør her; jo mer vann som kommer til kalesjen jo mindre impregnering sitter i duken. Men hver sesong vil man jo ha alt reint for bruk, det er hyggeligre å ha ting rent når man bruker båten. Impregneringen holder duken myk og fin - Som olje på en bil. Så vask & Impregnering det hører med i båt pussen. Firmaer som utfører vask & impregnering: Kama - Tjøme Meier - Stokke A. Thoresen Båtkalesjer - Tønsberg A.c bergsersen & sønner - Skien. Redigert 14.Oktober.2006 av gla gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Det var Meier som fortalte at impregnering ikke burde gjøres før etter 4 år. Men vask av møkkerenner må jo til. Det har jeg allerede gjort med ny-kallesjen min. Venter med impregneringen til den blir 4 år. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Kalesjen til Mariell er innlevert til nevnte Maier. Vask, imprignering og oppevaring frem til våren. kr 980,- Syns det er en grei pris. Thoresen i Tønsberg skulle ha. 1200-1400 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Avmønstret Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Kalesjen til Mariell er innlevert til nevnte Maier. Vask, imprignering og oppevaring frem til våren.kr 980,- Syns det er en grei pris. Thoresen i Tønsberg skulle ha. 1200-1400 Hei har en kamerat som har maken båt som din scand baltic 29 leverte den inn i går, de hadde også lørdags åpent. han hadde fått en lapp ombord med 10 % på vask og impregnering. Han betalte 900,- inkl 10% så du må nok undersøke igjen. Under søk selv , det er vert forspørelsen. Sitér dette innlegget Link to post
jodafamily Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Jeg anbefaler Lund renseri i krs for alle sørlendinger. De er billige og kan det de driver med så langt jeg kan bedømme. betaler ca 500, leverer på høsten og henter den på våren. Slipper hvertfall det griset hjemme, og jeg har aldri fått kalesjer ren på egenhånd heller. Vel anvendte penger Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Hadde også fått 10% lappen fra Thoresen. Tok en telefonrunde 20/09 og da var svaret fra Thoresen 12-1400 - de 10% Så rimligste derfra ble 1080,- Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tjond Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 Noen steder i Oslo-området som gjør denne "grisejobben" Badet ser jo ikke ut etterpå og resultatet blir heller dårlig. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Tittin Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 (redigert) Hjelp! Nå har jeg gjort som mange anbefaler. "Latt kalesjen ligge i grønnsåpevann i badekaret natten over." Ja, duken b lir renere men vinduene har blitt helt blå/grå. Hvordan får jeg disse fine igjen? Redigert 5.November.2006 av FriDa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Vil nok tro at du bør sette in nye. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Cato Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Hjelp! Nå har jeg gjort som mange anbefaler. "Latt kalesjen ligge i grønnsåpevann i badekaret natten over." Ja, duken b lir renere men vinduene har blitt helt blå/grå. Hvordan får jeg disse fine igjen? Opplevde det samme selv, men fargen forsvant etterhvert (noen dager) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 FriDa, hvem har produsert kalesjen og hva er produksjonsår (står vanligvis på eget merke på innsiden av kalesjen). Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Har sett anbefalt å gni over vinduene med en fille fuktet med symaskinsolje for å få dem gjennomsiktige igjen. Har ikke forsøkt dette selv, men det skulle visstnok fungere. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tittin Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Bytte vinduer!!!! Kalesjen var ny i 2004, altså brukt kun 3 sesonger! Den er produsert av Helly Hansen. Sitér dette innlegget Link to post
Espen J B Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Jeg bruker å vaske kalesjer hos kalesjehuset Nøtterøy båtkalesjer (kalesjehuset.no), koster fra 500-1000 med impregnering. Fikk en skinnende ren og tett kalesje tilbake. anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.