Jump to content

vask av kalesje?

Superkul

Recommended Posts

Hadde kallesjen liggende i badekaret i natt med grønnsåpe og i dag så var ikke vannet skittent engang

i og for seg den prosedyren jeg bruker - og da er vannet inderlig svart. Litt forsiktig skrubb på den verste måkeskitten så er den også borte. Kanskje det er mye/lite kalk eller annet i springvannet?

Har tenkt til å fortsette med dette selv- enkelt, effekt og meget rimelig.

Ring Renhold Service a/s Polygon , dem henter på ei rute dem stadig kjører og henter andre ting . Som sagt mange ganger før KUN 730- for full pakke og den blir som ny .

Tlf 37155400 , veit ikke hvor dem kjører jeg men jeg for den levert på døra i Horten når den er ferdig . Reklamert så mye for dem rundtom jeg nå , så bør snakke % med dem nu :wink:

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Snakket med Meier i Tønsberg forleden. Han sa klart i fra at å imregnere kallesjen bør man vente med til den er passert fire år. Til vask bruker man grønnsåpevann. Han er fagmann og driver kun med kallesjer.
:nono:

Astor har jo en lys kalesje, hvis man vil beholde en lys lengst mulig, må man jo vaske

kalesjen - det er jo relevant ikke sant ???????? :confused:

Et spørsmål her vem vasker båten og polerer den ???? :blush:

Hva med båtkalesjen??? :flag:

Men hør her; jo mer vann som kommer til kalesjen jo mindre impregnering sitter i duken.

Men hver sesong vil man jo ha alt reint for bruk, det er hyggeligre å ha ting rent når man bruker

båten. Impregneringen holder duken myk og fin - Som olje på en bil.

Så vask & Impregnering det hører med i båt pussen. :flag:

Firmaer som utfører vask & impregnering:

Kama - Tjøme

Meier - Stokke

A. Thoresen Båtkalesjer - Tønsberg

A.c bergsersen & sønner - Skien.

Redigert av gla gutten (see edit history)
Kalesjen til Mariell er innlevert til nevnte Maier. Vask, imprignering og oppevaring frem til våren.

kr 980,-

Syns det er en grei pris.

Thoresen i Tønsberg skulle ha. 1200-1400

Hei har en kamerat som har maken båt som din scand baltic 29 leverte den inn i går,

de hadde også lørdags åpent. han hadde fått en lapp ombord med 10 % på vask og impregnering.

Han betalte 900,- inkl 10% så du må nok undersøke igjen.

Under søk selv , det er vert forspørelsen. :flag:

• 3 uker senere...
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...