Jump to content

VFA diesel varmer lekker diesel i pumpa ?

Tine IV

Recommended Posts

Da starter jeg på neste feil i skuta ,litt flax egentlig at jeg merka det for det kan sikkert gå veldig galt vis den hadde stått å brent i dagevis ( pumpa er jo inne i varmeren ,på webasto'n står den utenfor ) .

Har en AFT Volvo varmer 12 v 40 w , 4kw som lekker i pumpa .Ser ut som vær gang den pumper diesel så spruter det ut i motsatt side av der dieselslangen går inn på pumpa . Har fått låne meg en bok idag , litt dårlig bilder i den så har ikke funnet ut om det er o ring / pakkning i den pumpa som kan byttes , eller om det er andre som har vært borti det samme og veit hva jeg skal gjøre . Håper ikke jeg må kjøpe ny pumpe , har hørt noen skrekk priser på den lille saken der men må jo ha den iorden i vinter . Ellers blir det kalde turer utover vinteren . Håpa kansje noen her veit feilen , eller hva som må gjøres ?

Hadde trenkt noen tips her før morgen dagen da , men ser ikke ut som det er noen som har vært borti samme problem , eller har forslag ?

Tine II

Redigert av TINE II (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hadde trengt råd og tips her idag da , før jeg reiser ned i båten og ser hva jeg kan finne ut . Regner med at det går å skru ut pumpa , og da kansje jeg ser om den er til å pelle fraværandre sånn at jeg kan byte pakninger . Hadde jo vært et ønske det da , men ser jo det snart . Meldt sol og finvær idag så hadde tenkt å ta en tur utpå og slappe av litt , men her lyner og tordner det med åpen himmel .Merkelige værmeldinger for tia.-

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...