sol Startet 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2006 Bensinforbruk Mercruiser 170hk 3.7l Vurderer å bytte snekka med en Marex 2100 Dixie med bensinmotor. Klar over at drivstoffutgiftene vil øke dramatisk i forhold til min Yanmar 33hk diesel. Har hørt at denne Mercriuseren ikke er så ille på bensinforbruk. Noen son vet??? Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 6.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Ingen som har denne motoren??? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Hei har hatt noen bensinmotorer men ikke denne typen, her vil du nok merke et betydelig innhugg i lommeboken når du skal fylle bensin. Det Yanmaren bruker på en sommer vil du vel klare og kjøre opp på en dag med den nye båten Ligger din båt til salgs? Jeg har en kamerat som er på utkikk etter en slik båt:-) Redigert 6.Oktober.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue Sky Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 I "snekkefart" vil du kanskje ha et forbruk på 6-7liter/time... Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 6.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Hei Har ikke lagt ut for salg. Tenkte jeg skulle vente til våren.men hvem vet??? Solluxen er i pen og god stand Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Har ikke erfaring med denne motor, men du må nok regne med en 15-20 liter i timen på marsjfart rundt 20-25 knop. Dette avhenger av alder/tilstand/innstillinger på motoren. Marex 2100 Dixie=Type USA innsjøbåt= lettdrevet= mindre V-bunn= gunstig på forbruk = slår mye i bølger= sjøegenskaper Se tester på erfaringbasen under båtmagasinet mvh Styrbert Redigert 6.Oktober.2006 av Styrbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Du kan spørre han her kansje han har en båt som er lik den du er interisert i https://baatplassen.no/i/index.php?showuser=7539 Redigert 6.Oktober.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Hei Hadde 470 Mercruiser i Draco 23(00). Det gikk med 25-30 l/timer i marsjfart. Draco 23 kanskje litt tyngre enn Marexen du tenker på. Så fall kan du antakelig cruise med litt lavere turtall og kanskje spare noen liter/time. Ryktet om 470ens lave forbruk (som jeg aldri har hørt før) er nok sterkt overdrevet. En USA konstruksjon fra tidlig 1970 tallet (før oljekrisa) er neppe den en skal vente drivstofføkonomi fra. Var for øvrig veldig "glad i" 470en. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
sol Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Takk for svar.Får se hva det blir til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.