Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 50 minutter siden:

KjellG: Du glemte et element. Vind. Er jo oftest mer vind høsten og våren, samt vinteren litt avhengig av hvor du bor.

Selvsagt :) 

Jeg bor i Tromsø og ser flere av de som har kalesjen på om vinteren jobber mye med å lage seg et reisverk innvendig, sikkert både for å støtte opp men den blir vel også kanskje litt stivere av det.

Har allerede sett en i havna mi som holdt på å rette ut stengene pga noen få cm med snø. Her var det snø og - nettopp, vind som var årsaken til at den knelte. Kanskje man kan bruke naturlovene og si at alle disse tingene øker belastningen på kalesjen kvadratisk med påkjenningene :) 

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 49 minutter siden:

KjellG: Du glemte et element. Vind. Er jo oftest mer vind høsten og våren, samt vinteren litt avhengig av hvor du bor.

Jeg bor i Tromsø og ser flere av de som har kalesjen på om vinteren jobber mye med å lage seg et reisverk innvendig, sikkert både for å støtte opp men den blir vel også kanskje litt stivere av det.

Har allerede sett en i havna mi som holdt på å rette ut stengene pga noen få cm med snø. Her var det snø og - nettopp, vind som var årsaken til at den knelte. Kanskje man kan bruke naturlovene og si at alle disse tingene øker belastningen på kalesjen kvadratisk med momentene :) 

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 48 minutter siden:

Har allerede sett en i havna mi som holdt på å rette ut stengene pga noen få cm med snø. Her var det snø og - nettopp, vind som var årsaken til at den knelte. Kanskje man kan bruke naturlovene og si at alle disse belastningene øker belastningen på kalesjen kvadratisk med momentene :) 

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 47 minutter siden:

Har allerede sett en i havna mi som holdt på å rette ut stengene pga noen få cm med snø. Her var det snø og - nettopp, vind. Kanskje man kan bruke naturlovene og si at alle disse belastningene øker belastningen på kalesjen kvadratisk med momentene :) 

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 47 minutter siden:

Jeg bor i Tromsø og ser flere av de som har kalesjen på om vinteren jobber mye med å lage seg et reisverk innvendig, sikkert både for å støtte opp man den blir vel kanskje litt stivere også av det.

Har allerede sett en i havna mi som holdt på å rette ut stengene pga noen få cm med snø. Her var det snø og - nettopp, vind. Kanskje man kan bruke naturlovene og si at alle disse belastningene øker belastningen på kalesjen kvadratisk med momentene :) 

Kjellg

Kjellg

Joltus skrev 40 minutter siden:

Jeg bor i Tromsø og ser flere av de som har kalesjen på om vinteren jobber mye med å lage seg et reisverk innvendig, sikkert våde for å støtte opp man den blor vel kanskje litt stivere også av det.

• Create New...