Sebaldus Startet 5.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2006 Ser på hjemmesiden til maritim at de skal ha diverse gratis kurs utover høsten. De fleste er jo egentlig salg/reklame fra leverandør kamuflert som kurs, men sikkert helt ok for det om man tar det med en klype salt det som blir sagt. Skal visst også være en kurs i navigasjon som sikkert er mer nøytralt. Ganske bra tiltak egentlig... Link til kurs hos Maritim Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Dette er kanskje eit bra tiltak, men har kursa same kvalitet som varene er dei ikkje gode. Ask Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Hva mener du med det? Det er vel ikke noe spesielt med varene til maritim? Stort sett "standardprodukter" som du finner hos de fleste båtutstyrsforretninger. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Eg har utelukkande negativ erfaring med kvaliteten på produkter eg har kjøpt på/av Maritim. Eg meiner å advara andre mot dårleg kvalitet på produkta deira. Til dømes kan nemna tre bladebatteri eg kjøpte der. Det eine måtte skiftast etter eit år, då det byrja å lekka. Eit anna gjekk tett. Det viste seg at det var ein deformert o-ring som blokkerte "tuten". Den må vera gjenglemt i slangen under produksjonen. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 (redigert) Har nok kjøpt for noen hundre tusen kroner hos Maritim opp igjennom årene. Har utelukkende positiv erfaring med varer og service/oppfølging. Blandebatterier og kraner kjøpes hos Rørlegger sjappa. Båtvariantene er som regel noe billig ræl etter min mening. Oras har bra kvalitet. Alt i min nye båt er Oras. 2 dusj batterier + kjøkkenkran og vask på badet. Maritim selger vel stort sett det samme som andre båtutstyrsforretninger. Det gjelder bare å kjøpe de riktige produktene. Redigert 5.Oktober.2006 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Det må være et fint tiltak, særlig med levrandører tilstede Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frivakten Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Ingenting er bedre enn samlinger med andre båtinteresserte om skikkelig båtstoff i mørketiden. Meldte meg sporenstreks på to kurs! Håper jeg får tid da Når det gjelder produkter, så får man det man betaler for. Maritim har både gode og dårlige (les: billige) produkter. Akkurat det forbrukerene forventer. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Suzuki Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Ask; mener du medinlegget ditt, at Whale pumper, RULE lenseutstyr, Sønnak batterier og andre saker, er dårligere hos Maritim enn hos andre ? At Flak importerer en haug søppel,er liksom ikke bare Maritim sin skyld da. Dessuten er min er faring at de tar reklamasjoner svært alvorlig. Men om jeg vil på kurs, der temaet er BYLLEPEST hos båter, er jeg mer undrende til.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mulligan Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Suzuki, du kan selge hva som helst av lurium til båteiere bare det blir markedsført hardt nok. Jfr. han som solgte osmosebeskyttelse til Pionerjolle. Jeg har hørt at Maritim snart kommer med særskilt maling til betonggulv der batterier skal lagres. Og askeavkok til NOK 500/l som tilsetning til båtdiesel. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Suzuki, du kan selge hva som helst av lurium til båteiere bare det blir markedsført hardt nok. Nåja,om båtfolk er så mye annerledes enn andre folk, får andre avgjøre. Ta en tur på IKEA, Glassmagasinet, Steen & Strøm eller Strømmen senter,så skjønner du hva jeg sikter til.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gas Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Maritim er mye mer seriøst en f.eks Biltema og andre større kjeder. Dette er MIN erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Er stor forskjell på forhandlere som selger flere produsenter, eks Maritim med flere varianter av GPSer. Hadde biltema hatt kartplotter, hadde det vært gravert "biltema" inn i displayet og dette er eneste "merket" de hadde å tilby. Biltema er en gjennomført lavpris butikk, mens maritim skal dekke større marked. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Er det ikke fantastisk da at en leverandør tilbyr slike kurs for oss kunder!! Helt sikkert masse å lære for oss alle. Også verdensmesterne.... Hadde jeg bodd nærmere en av butikkene ville jeg møtt opp på flere av disse kursene. Man kan sikkert si mye om produktene de selger, men det er nå stort sett samme varer uansett hvilken leverandør man velger. Jeg mener dessuten det sjelden lønner seg å kjøpe den billigste og simpleste varianten til bruk i båt. Maritim har som regel varer i begge ender av kvalitetsskalaen. Det som irriterer meg mest, og derfor gjør at jeg sjelden handler der er ALT for dyr frakt. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Jeg har også kjøpt en god del hos Maritim gjennom årene og er fornøyd både med produkter og service. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Hei, Jeg har også handlet for nærmere 200.000,- hos Maritim, og jeg har vært gjennomgående fornøyd. Prisene er blant de laveste. Produktkunnskapen er blandt de beste Her kan man faktisk få gode råd helt gratis Service graden er høy, om man skulle være misfornøyd med en vare. Som regel er det bare å returnere. Om det er noe som jeg har opplevd som negativt må det være at av og til finnes ikke varen på lager om man bestiller i verste ferietiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Imponerende at har en såpass omfattende kursportefølje. Får jeg tid så skal jeg jammen bli med på et par av dem. At det er leverandører som holder en del av kursene, bryr jeg meg filla om. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Hansi Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 (redigert) For min egen del synes jeg det er positivt at de fremmer slike tiltak. Har handlet mye hos Maritim. Faktisk helt siden slutten av åttitallet. Har stort sett bare godt og si om både produkter jeg har kjøpt og kundeoppfølging. De få gangene jeg har hatt problemer har de vært svært så hjelpsomme. Skjønner ikke helt den kritikken som er nevnt tidligere i tråden. Maritim har helt sikkert som andre leverandører produkter som kanskje ikke holder høy nok kvalitet for enkelte av oss. Det er jo ikke allltid at det lønner seg å kjøpe det billigste heller fordi om produktet ser ok ut i butikken. Kjøpte i sommer et marinehorn hos en annen leverandør som skulle være veldig bra. Dyrt var det også. En 3-4 sjøspruter og dermed var det ikke mere lyd i det hornet. Får vel skru det ned og prøve å reklamere Redigert 5.Oktober.2006 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Er stor forskjell på forhandlere som selger flere produsenter, eks Maritim med flere varianter av GPSer. Hadde biltema hatt kartplotter, hadde det vært gravert "biltema" inn i displayet og dette er eneste "merket" de hadde å tilby. Biltema er en gjennomført lavpris butikk, mens maritim skal dekke større marked.En ting er å selge båttilbehør,en annen ting er å ha kunnskap om varer du selger.Maritim har denne kunnskapen, som det er kjemisk renset for hos f.eks. Biltema og Clas Ohlson samt alle andre som selger litt av alt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Løsningen på det "problemet" GAS? Jeg snoker rundt i båtbutikker på dager jeg har god tid, kikker, spør og graver, lærer en masse. Går hjem og lager liste over hva jeg trenger, hva jeg burde ha, hva jeg gjerne vil ha og hva jeg ønsker meg, men ikke "trenger". Så er det kveldskos med prislister, kataloger og nettet, og lager en liste over hva jeg kan/bør kjøpe hvor. Man "vet" f.eks at det blir messetilbud på Lillestrøm og Båter i sjøen, man vet at Swang har høstsalg samme uker hvert år, man vet at Seasea har 20% på alt i forbindelse med messen på Lillestrøm. Så vil sikkert noen si at jeg burde være "lojal" mot "en eller annen butikk", men det har jeg ikke råd til! Eller for å være helt ærlig; hvorfor skal jeg det? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 I går kjøpte jeg 35 mm Ankarolina komplett for kr. 200,- hos Clas Ohlson. 155 mm syrefaste puller kr. 30,- pr. stk., syrefaste trinn fra badeplattform til kr. 50,- pr. stk. Propulse reservepropell til Cobra aggregatet til kr. 200,-. Baltic seilervester til kr. 100,- pr. stk. Utsalg på alt av båtutstyr der nå. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 "lojal" mot "en eller annen butikk", men det har jeg ikke råd til! Nei det er risikosport. Kikker litt rundt etter ST 4000. Dette er gårsdagens "børs". Marinestore Chandlery £ 549 NOK 6804 SVB € 889 NOK 7436 Busse € 899 NOK 7520 Seatronic NOK 8490 Viking yachting. SEK 9995 NOK 8966 Marinelec.dk DKK 8.595 NOK 9644 Hjertmans SEK 10850 NOK 9732 Store prisforskjeller. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Utsalg på alt av båtutstyr der nå. Var innom butikken på Sandvika Storsenter utenfor Oslo i dag og der var det ikke noe salg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 I Tønsberg solgte de tilsynelatende ut alt som hadde med sommer(?) å gjøre. Lå hulter til bulter i sånne gitterkasser, så du måtte lete deg litt fram. Kanskje det er tomt i Sandvika? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Kanskje de har hatt det og er ferdig, for nesten ingen båtting igjen i det hele tatt i butikken! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Det kan nok passe, Mouche. Det var temmelig utpella i Tønsberg også. Fant ikke alt jeg lette etter, men det jeg fant var altså rasende billig. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.