Ynglingsjente Startet 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2006 Han som eide huset før jeg flytta inn, hadde motorbåt. Han har lagt igjen krybba si. Jeg har Yngling. 22 fot, altså og bare 750 kilo. Jeg har noen løse støttebeinsgreier jeg har brukt før men syntes ikke det var stødig nok. Hans motorbåtkrybbe ser veldig solid ut, men hvordan kan jeg finne ut om vinkler og punkter der bjelkene møter båten passer - før jeg henger der i krana på lørdag. Ser på nettet at motorbåtkrybber finnes i høy og lav, denne er lav, og så er det et hull på midten av hver tverrgående enhet der man stikker en høy dings med utfellbare bein på oppi. Som så skal felles ned mot beina som kommer opp fra hver ende av den tverrgående bjelken og det ser ut til at det kan reguleres i tre trinn. Hvilke mål kan jeg ta i forkant for å sjekke om dette duger? Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Jeg ville sjekke dybden på kjølen din - om den får plass når skroget hviler i krybben! Sitér dette innlegget Link to post
Ynglingsjente Svart 5.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Ja, men båten ligger altså nå på vannet, så det er vanskelig å få målt. Og i det øyeblikk den heises opp, haster det med å justere, for folk står i kø.... Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Tror det går dårlig Ynglingen blir nok for dyp, og undervannsprofilen er helt ulik motorbåt, sjekk målene selv på Yngling tegninger og sammenlikne med Krybba. Er det denne du har går det ikke! Mvh Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.