skage Startet 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2006 Sliter med fukt under madrassene i båten, vi må lufte her etter hver natt. Nå vil jeg jo samtidig legge til at sengeaktiviteten er moderat (innslag snitt 2 x uka) Men har noen god erfaring med disse knottegress teppene (tarrassegress) hjelper det eller bør det vurderes spesial underlag. Vi har forøvrig en ny B 39 C. Luftehullene under madrassene ser jo greie ut, store og mange. Men som sagt så blir det veldig fuktig. Kom med erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Jeg kommer til å skifte ute hele sengebunnen i vår B39C og gå over til spilet bunn av typen god gammeldags "planke sengebunn" fra Ikea av denne typen... og en god tilhørende overmadrass, litt for å øke komforten i senga og ikke minst for å redusere faren for fukt Redigert 6.Oktober.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
skage Svart 6.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Vi har laget ny overmadrass til fremre lugar og det øket madrass kvaliteten vesentlig. Vi kjøpte overmadrass på Ikea 5 cm tykk og tilpasset denne vår madrass. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Jeg har enkelt og greit sengebunn under madrassen.. Det som er viktig er at denne går både på kryss og tvers, altså noen lekter/lister på tvers, og oppå disse noen på langs, eller omvendt. PS: Se topic, pen skrive feil (ja, bevisst skrivefeil) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Hei se denne linken de selger et underlag som hindrer Kondens/ fuktighet under madrassen http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...=744&page=3 Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Bruker vanlig liggeunderlag som en får kjøpt i sportsbutikker eller biltema, fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Icopal, grunnmurspapp, vil det være brukende? Legges den med knottende ned så skulle det vel komme lufting under madrassen og likevel "slett " å ligge på..... Koster ikke allverden heller Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 ... men du hellige jul for et knirkeri!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
baatsman Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Bruk bed.-flex Skage, som Bavaria-klubb medlem får du bedre pris. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SveinHa Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Tviler sterkt på at grunnmursplate har noe for seg. Den er spuns tett (det er jo det den er laget for) og knottene vil trenge seg langt inn i skumplasten og tetter dermed for luftekanalene. Har nok mest tro på en vanlig sengebunn som er lektet litt opp, en cm eller to. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
baatsman Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Bruk bed.-flex Skage, som Bavaria-klubb medlem får du bedre pris. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Anonym Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Bruk bed.-flex Skage, som Bavaria-klubb medlem får du bedre pris. Er virkelig fukt et så stort problem i Bavaria at dere må ha rabatter på fukthindrende tiltak? Jeg har hørt at det er et problem, men så stort trodde jeg virkelig ikke det var! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Er virkelig fukt et så stort problem i Bavaria at dere må ha rabatter på fukthindrende tiltak?Jeg har hørt at det er et problem, men så stort trodde jeg virkelig ikke det var! I og med du ikke bruker smilies, så regner jeg med du mener det. . Men faktisk er Bavaria eiere fornuftige eiere som bruker antallet til å oppnå bedre priser. Det kalles økonomi. Men OK, håper du lærte litt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
GeirT Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Bruk bed.-flex Skage, som Bavaria-klubb medlem får du bedre pris. Jeg tror IKEA har tilsvarende produkt til en brøkdel av prisen som vi Bavaria klubb medlemmer "fristes" med. Samme leverandør gir Bavariaklubb medlemmer tilbud på Oceanfender produkter til en pris som ligger over det man kan kjøpe over disk. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
baatsman Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Hvis IKEA har det, så er det nødt til å bli rimelig med den kvantitet de kjøper inn. Jeg skal sjekke det. Bra tips. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fantino Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Hei se denne linken de selger et underlag som hindrer Kondens/ fuktighet under madrassen http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...=744&page=3 Dette virker enda bedre https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2681/tiltak_m...i_sengebunn.jpg Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 (redigert) Har prøvd terassegress av korte typen, filtaktig med små grønne knotter under. Det var en bedringen av kondens/fukt, men den er minimal. Skulle heller ha benyttet "gress" av den lange typen ala dørmatter. Redigert 8.Oktober.2006 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.