Victora III Startet 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2006 Demonterte propellerne på mitt DPH drev i dag. Trodde det var standard med rustfrie stålpropeller med de nye D-motorene til Volvo, men ble overrasket over at propellerene er brune og er av den nye typen Nickel-aluminium-bronse propeller. De skal visst være meget gunstig i forhold til korrosjon. men hvordan er stivheten i disse i forhold til rustfrie stålpropeller? De virker mye stiverer en de gamle alu-propellene jeg hadde på gamle-båten. Noen som vet hvordan prestasjonen til disse er sammenlignet med stålpropellere? Og hva med prisen?? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 nialbr-propeller er ganske stive...stålprop er stivere...men viktigere er at stålpropen er slankere og glir lettere rundt..men prisen er vel rimeligre m nialbr...og greie å reparere. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Nikkel-Aluminium-Bronse er et mye brukt materiale i skipspropeller. Det er meget kavitasjons- og korrosjons bestandig og letterre å støpe enn rustfritt stål. Det er ikke like stivt som stål, men mye stivere enn aluminium. Jeg tror ikke forskjellen i stivhet i forhold til stål kan bety mye i praksis. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Redigert: strøket da samme innlegget kom to ganger. Redigert 6.Oktober.2006 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.