ter-av Startet 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2006 Hadde planlagt innelagring i vinter, men så ble halve hallen oppkjøpt av en bedrift - og dermed forduftet den muligheten. Har noen av dere tips om ledige lagringsplasser i hall i Oslofjorden? MorMajor II er 34 fot lang.) mvh ter-av ps. - som nå priser seg lykkelig for å ha byttet til lukket båt. Det regner elefanter og blåhval i havna her nå. Men inne er det tørt og varmt. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Tine IV Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Sjekk Båt og Motor i Horten og gammle Væren på idre havn . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Sjekk også med Jeløy båtsenter, de har stor hall. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 (redigert) Kjenner noen opplagsprisene på Jeløy båtsenter og jeg tenker da på oppløft + vinterlagring + utsetting? Er det mulig å gjøre noe mindre innvendig arbeid på båten der om vinteren, eller er hallen avlåst uten tilgang på båten? Redigert 7.Oktober.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 (redigert) Er ikke sikker, men du kan høre med Tore/Morten som driver med opplag i Son Marina. Har flere haller for lagring. http://www.sonmarina.no/ Redigert 7.Oktober.2006 av runcam (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Son Marina tar ikke båter i opplag som er over 25 fot! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Roaldbj, snakk med Ulf på Jeløy. En kamerat hadde båten der i vinter, mente det også var 40 fotere inne. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Takk for verdifull referanse, jeg så informasjonen på nettet fra Jeløy båtsenter, http://www.jeloy-baatsenter.no/ Jeg har innendørs opplag på Sletta hos Normar i Son i år, men vil vurdere Jeløy til neste vinter. Det kan synes som om opplaget kan komme på omlag 20.000 dersom man regner bredde x lengde som areal for båten. Det er vel som forventet!! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Roalbj, med den prisen stiller du med krybbe, er det inkl kranløft og transport opp?. Fikk utendørs tilbud på kr 15000,- inkl løft og krybbe. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
ter-av Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Takk for tipset. E-post med forespørsel er prompte sendt! Men jeg er kanskje sent ute....Håper de har plass til en til! Tar gjerne flere tips om det finnes noe der ute. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Når det gjelder krybbe har Normar i Son utviklet en type hvor henger kjører inn og tar med krybba, som vist på bildet (bildet tatt før stoffing av båten i mai i år). Har vurdert å kjøpe en slik, men da er man jo avhengig av hvilken type de forskjellige opplagssteder benytter. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Når det gjelder krybbe har Normar i Son utviklet en type hvor henger kjører inn og tar med krybba, som vist på bildet Ifølge gutta som løfter båter på Holmen slipp er det kun en type "krybbe" som er brukbar for båter i størrelsen 32+, nemlig skrubukkene fra Gresvik Marina. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
chagall Svart 7.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2006 Fyller drivhusene med million båter.Dette sto å lese i Drammens Tidende onsdag denne uke. Jeg har kun navn: Svein Burud , Sande i Vestfold. Hadde fortsatt ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 (redigert) Ser at Svein Burud har meget gode priser kr 275 pr. fot inkl. mva. i oppvarmet lokale,har egen hjemmeside på nettet. Redigert 8.Oktober.2006 av kurth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Du kan prøve hos Jarle på Bokerøya Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Prøv Nøtterøy båtsenter. De har plass til båten din, men om det er noe plass igjen vet jeg ikke, Kontaktopplysninger ? Nøtterø Båtsenter AS Smidsrødveien 171 C 3140 Borgheim Tlf: 33383645 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Vet ikke om han har noe ledig plass, men her er en annen mulighet, i Drøbak: www.eriksenkran.no Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Ellers har Fairline Norge nettopp flyttet til Jarlsø i Tønsberg. Jeg mener det er sagt de har opplagsplasser. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 9.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Takk for alle gode innspill. Da er innelagring for vinteren bestilt. Dermed ramlet en del bekymringer bort - ikke minst spørsmålet om trucken i hjemmehavna maktet å løfte MorMajor II. Båten vil stå i hall med plussgrader, uten fare for fuktskader og jeg slipper nervøse utrykninger med snøskuffe. Vi går vinteren i møte med lysere sinn. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
NovaMalin Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Sjekk Vallø marina i Tønsberg. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.