Jump to content

Båter fulle av vann etter regnskyll i Kristiansand

yevensen

Recommended Posts

Har bare en gummibåt som er åpen og den snur vi opp ned når den ikke er i bruk :eek:

Men i havna mi måtte jeg redde batteriet i en skjærgårdsjeep som holdt på å gå ned.

Han sa at den ikke kom til å gå ned. Men hva med motoren da sa jeg.

Den kommenterte han ikke.

Så det er nok av folk som ikke bryr seg :nonod:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

Joda hjelpe det gjør jeg og...

Gjorde det 3 ganger en høst for noen år siden.... Tipset eieren tilslutt via mobil og svaret var at dette klarte han å holde orden på selv.....

2 dager etter var strømkabelen min koblet fra i boksen og han hadde koblet seg innpå..... Støpselet mitt var slengt ned på bryggen som så hadde havnet i sjøen.....

Han måtte ha strøm var svaret, ja men det går vel an å snakke litt sammen, siden mobilnr.står på tavlen, spurte jeg? Nei, han gadd ikke å ringe rundt når han skulle ha strøm til lensepumpen.... var svaret.....

Tror dere han får hjelp senere???

har ikke mye lyst, men det er noe med samvittigheten da......

Redigert av Gudrun (see edit history)

Mange folk er sløve når det gjelder og passe på båtene sine jeg tok dette bilde av en båt i Skjeberg den hadde da ligget slik et par uker,

jeg sendte en mail til avisen og de satte inn en anonse ang. denne eieren ble sikkert fornøyd når han så båten sin i avisen :nonod:

Bilde_53_.jpg

..jeg sendte en mail til avisen og de satte inn en anonse ang. denne ...

Hadde det ikke vært bedre om du snakket med de som leier ut plassen på brygga. De burde da vite hvem denne tilhører. Jeg hadde tilsvarende hendelse med nabo-båten min i Halden denne sommeren. Noen stjal motoren i løpet av natten, og siden noen av boltene gikk inn under vannlinjen, så lå denne på bunnen på morgenen etter. Tok kontakt med utleier og ringte selv eieren av båten. Her gjelder det å være raskt for å forhindre skader. I dette tilfellet, så er motoren fortsatt over vann og kan reddes.

Redigert av Larspo (see edit history)
Fatter ikke at folk kan la båtene ligge sånn.. en del verdier hær da.

Det er mye man kan gjøre for å hjelpe, men når engasjementet til båteieren er så lite.

Tror dere han får hjelp senere???

har ikke mye lyst, men det er noe med samvittigheten da......

Når man får slike arrogante svar fra dem når man gir beskjed, bør de få den erfaringen som følger.

Det er nokk av dem som ikke bør ha båt og dette er vel måten eieren vil se sin begrensning på.

Hadde det ikke vært bedre om du snakket med de som leier ut plassen på brygga. De burde da vite hvem denne tilhører.

Eieren har jo klart et ansvar, det er ikke bare å slenge båten i en bås og la naturkreftene få lov å herje med båten uten tilsyn.

Ubåtfender: Her må du sitere meg riktig. Jeg skrev at det var bedre å først høre med eier av brygga enn først å gå til avisa (som er noe tregere). At eieren har et ansvar er jeg helt enig i, men du kan raskere få tak i vedkommende om du gjør det på den måten enn via avisa. Dessuten er det flere av slike saker som ikke nødvendigvis bør skyldes dårlig vedlikehold.

Av momenter kan jeg nevne:

-Hærværk

-Tyveri

-Personlige tragedier (og dermed ikke mulighet til ettersyn)

-Eller rett og slett være uheldig

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...