Christina 3 Startet 7.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2006 Har sett i sommer at 15kg bruce`en har rustet noe veldig (var ny i våres,galvanisert) Når jeg nå høytrykksspylte den viser det seg at den er skikkelig tæret..... og ruglete i overflaten. Noen andre som har sett/ opplevd det samme eller er det noe ombord som jeg bør sjekke ? Er vel ikke vanlig å ha sink på dreggen..... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Har aldri hørt om noen som bruker anode på ankeret. Antar at dette dreier seg om Bruce-kopi. Har du spurt selger om ankeret er helsmidd, eller om det er sveiset. Enkelte Kina-produserte kopier er eksempelvis sveiset er det opplyst på nettet. Det kan eventuelt være i sveisingen at problemet har oppstått? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Det er bruce kopi fra biltema.... Nei det er på "vingene" . Her er det jo rene flater... Jaja....dreggene fra biltema er kanskje ikke noe å satse på. Men en får heller bare bytte den ut om noen år. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Du kan eventuelt galvanisere det påny. Jeg tror ikke det koster all verden å galvanisere ankeret. Det er ikke noe særlig hyggelig å ferdes omkring med rustent anker. Du kan eventuelt forsøke å fjerne rusten med saltsyreoppløsning og spyle rikelig med ferskvann etter at du skrubber med syra. Pass på at du bruker hansker som tåler dette arbeidet!!! Og bruk øye-vern!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Ja rusten er ikke vanskelig å gjøre noe med.....værre med tæringen. Er det andre som har tæring på sitt bruce ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Overhode ingen tæring på mine to ankre. Ligger du med ankeret ute lengre perioder, eller ruster det mens det henger i luft? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Man får nok det man betaler for Biltema er jo ikke akkurat kjent for og ha de beste varene Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 8.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 Jeg hadde samme problemet på en tidligere båt med Biltema anker, ankeret hang litt ned i sjøen når båten låg i ro. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Ask Svart 8.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 Først. Bruceankere er ikkje "helsmidd". Varmt metall er pressa med høgt trykk. Dette ser ein på at det står Bruce i relief. (Bokstavane stikk ut av godset.) Somme langturseglarar bruker sink på ankeret. Gjerne ein klump som er bolta fast til auget som vanlegvis er fremst og øverst på ankeret. Det er lett å kutta til ein passeleg klump med vinkelslipar. Eg har sjølv ein brucekopi på 30 kg. Ankeret har vore mykje brukt og har vore langt. (Fleire langturar.) Det er ikkje antydning til rust. Trur rusten må skyldast dårleg kvalitet. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 8.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 (redigert) Tittet litt på det i dag igjen og det er skikkelig groper. Hadde ikke ankeret ligget nede i vannet hele tiden tror jeg det ikke hadde vært slik. Stemmer nok det Sylvester. Får se neste sesong om jeg ikke kan snu det slik at det ikke ligger i vannet etter at jeg har dratt det opp. Redigert 8.Oktober.2006 av båtdilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.