Jump to content

Dregg tæret ?

Christina 3

Recommended Posts

Har sett i sommer at 15kg bruce`en har rustet noe veldig (var ny i våres,galvanisert) Når jeg nå høytrykksspylte den viser det seg at den er skikkelig tæret..... :confused: og ruglete i overflaten.

Noen andre som har sett/ opplevd det samme eller er det noe ombord som jeg bør sjekke ? Er vel ikke vanlig å ha sink på dreggen.....

Du kan eventuelt galvanisere det påny.

Jeg tror ikke det koster all verden å galvanisere ankeret.

Det er ikke noe særlig hyggelig å ferdes omkring med rustent anker.

Du kan eventuelt forsøke å fjerne rusten med saltsyreoppløsning og spyle rikelig med ferskvann etter at du skrubber med syra.

Pass på at du bruker hansker som tåler dette arbeidet!!!

Og bruk øye-vern!!!!!

Først. Bruceankere er ikkje "helsmidd". Varmt metall er pressa med høgt trykk. Dette ser ein på at det står Bruce i relief. (Bokstavane stikk ut av godset.)

Somme langturseglarar bruker sink på ankeret. Gjerne ein klump som er bolta fast til auget som vanlegvis er fremst og øverst på ankeret. Det er lett å kutta til ein passeleg klump med vinkelslipar.

Eg har sjølv ein brucekopi på 30 kg. Ankeret har vore mykje brukt og har vore langt. (Fleire langturar.) Det er ikkje antydning til rust.

Trur rusten må skyldast dårleg kvalitet.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...