olvikb Startet 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2006 Har en kjenning som sier at det er bortkastet å måle forbruk pr time, og at jeg heller burde måle pr nautisk mil. Sier dette for å innlede til det egentlige spørsmålet mitt: Jeg har en Raytheon L755 som er koblet sammen med en Furuno GPS GP-30. Jeg finner ikke tripteller på noen av disse modellene. Stemmer det at det ikke finne på disse modellene, eller er det korrekt når kona sier at jeg er elendig å lete??? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Tror nok at jeg holder "en knapp" på kona di. Alle kartplottere jeg har brukt de siste 10 - 12 årene har mulighet for å nullstille triptelleren(e). Noen kartplottere har mulighet for å nullstille total trippteller og tripp fra siste nullstilling. Dersom du ikke finer ut av dette på Raytheon L755 , eller andre kommer meg i forkjøpet, skal jeg bistå med informasjon om hvordan du nulltiller tripptelleren. Når det gjelder dieselforbruk for båten, er det i Norge ganske vanlig å beregne forbruk per nautisk mil. For motorbåter er forbruket som regel minst når vi kjører under skrogfart og størst når vi nærmer oss halvplanigsfart (hvor hekkbølgen vokser ENORMT). Deretter avtar dieselforbruket. Hvilken motor har du - og hvilken båt? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret fra Tripteller til Tripteller på Raytheon L755/Furuno GPS GP-30? Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om, for mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Ser at det tar noen minutter før andre kommer meg i forkjøpet. Antar at du har denne håndboken: http://www.raymarine.com/raymarine/Submitt...ers/81195_1.pdf På side 6-9 finner du avsnitt om Data log mode. Du trykker "Display", deretter "Log" + Enter. L755 synes å ha svært god logging av turen din. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.