Ingar Startet 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2006 Se disse emnene: Dieselavgiften utvides til å omfatte fritidsbåter... Dieselavgiften: Slaget står fra nå og til rev. statsbudsjett Link to post
JRK Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Hei, Her får en vel svar etter hvor en spør. Tipper statistikken hadde vært snudd opp ned om du hadde spurt camping eller hytte folket Link to post
Bitteliten Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Hvorfor hadde det vært omvendt da? Fordi disse er misunnelige? Link to post
Espen C Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Spør bensinbåt folket de er i hvertfall misunnelige på dem som fyller avgiftsfri diesel Link to post
Marwin Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Selv etter avgiftsøkingen vil det være rimeligere å kjøre med diesel... Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mir Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Som man spør, får man svar! Link to post
Fjordutsikt Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Selv etter avgiftsøkingen vil det være rimeligere å kjøre med diesel... Har du da regnet med merkostnaden ved innkjøp av dieselmotor kontra bensinmotor - hvor lang levetid? Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Spør bensinbåt folket de er i hvertfall misunnelige på dem som fyller avgiftsfri diesel er du seriøs? Link to post
bukt Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Hvordan vil dette håndheves, vil det kun bli slutt på salg av avgiftsfri diesel på sjøen eller kommer de til å sjekke tanken og eller kan man ta og fylle på 1000l fat med avgiftsfri diesel i innlandet og så fylle på båten for så å gå om loven ? Er imot loven selvom jeg kun svirav masse bensin på min båt, man må evt finne smutthull i denne loven og bruke de sålenge det går når den trer ikraft, er da min mening. Skulle noen trenge 1000l fat har jeg tilsalgs Link to post
Victora III Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Relativt forutsigbart utfall av denne pollen, men likefullt interessant å se Ingar; hva med å sette opp en poll for å måle hva avgiftsøkningen vil bety for medlemmene i kroner å øre gjennom en sesong. Link to post
Teerex Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Spør bensinbåt folket de er i hvertfall misunnelige på dem som fyller avgiftsfri diesel Bensinbåtfolket har jo til en viss grad valgt bensin bl.a. fordi motoren koster mindre i innkjøp. Dieselfolket har betalt mere for motoren, hvorfor skal da bensinfolket være missunnelig ? Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
isbjorn Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 send denne avstemningen til departementetet, eller skal vi starte underskriftskampanje??? synes det er lite fokus på dette i media!!! Link to post
Hermine Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 (redigert) Dieselprisene på bensinstasjonene langs landeveiene vil nå bli billigere enn prisene vil bli langs sjøen. Det kunne kanskje være en mulighet at flere gikk sammen om å kjøpe diesel på land og på denne måten få billig diesel!! Redigert 9.Oktober.2006 av Hermine (see edit history) Link to post
Avsluttet2 Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Klart det er lite fokus på dette i media... det er vel mange saker i budsjettet som er viktigere og som har større betydning for folk enn dette. Rart hvor navlebeskuende en interessegruppe er når det skjer (for dem) noe negativt. Greit nok at de skriver ut sin frustrasjon i fora som dette. Kanskje også greit nok at de går av hengslene og kaller alle som ikke er enige med dem for misunnelige. Synes egentlig saken har fått mer enn nok mediaoppmerksomhet i og med radioprogrammet i dag. Men media har jo gang på gang vist at de er i stand til å hive seg på ethvert hylekor så kanskje ........ Link to post
Ludde30 Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Svarte nei, men det betyr ikke så mye for meg personlig. Syns allikevel at vi har et høyt nok avgiftsnivå i Norge som vi har. Selvsagt er det slik at staten må ha penger for å oppretholde velferdsstaten, men blir vi for avgiftbelagte betyr det bare at vi må ha høyere lønninger for å kompansere for dette, og vi får (enda mer) kunstig lønnsnivå i forhold til våre utenlandske handelspartnere. Dette er nok en langsiktig effekt, men jeg føler at vi sterkt begynner å nærme oss smertegrensen for hva mange kan tåle av avgifter i forhold til den inntekten de har. If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
vikers Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 (redigert) Dette ble en litt for "enkel" poll når du tross alt skal legge til grunn hvilket forum vi er på, Ingar. Spørsmålet burde vært: " Vil Regjeringens avgjørelse spille inn på dine båtvaner/båtkjøp i årene fremover?" Jeg vil anta at de fleste sier seg uenig i nåværende poll, men de færreste vil nok endre sine båtvaner/kjøp av den grunn - tror jeg da. Arrester meg gjerne om jeg tar feil.... Redigert 10.Oktober.2006 av vikers (see edit history) Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Marwin Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Har du da regnet med merkostnaden ved innkjøp av dieselmotor kontra bensinmotor - hvor lang levetid? DET er vel et spørsmål om hvor mye / langt du kjører, er det ikke? Tok et overslag på strekningen Tr.heim - Sortland og fant ut at det kostet 4 ganger så mye i drivstoff med bensin kontra diesel. (Før avgiftsøkingen!) MED økingen vil det nok bli NOE dyrere med diesel, men ikke på langt nær bensinprisen. Vel er dieselmotoren dyrere i innkjøp, men verdiøkingen på en båt med diesel er også høyere... Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
MT. Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 For ordens skyld: Jeg stemte nei. Med enkelte unntak tror jeg alle her er uenig i denne nye forslåtte avgiften, om vi kunne fått et likeverdig avgiftssystem for bensin. Men siden våre kjære inkompetente folkevalgte aldri har fjernet en avgift, vil utjevningen skje ved å legge til en annen. Så enkelt er det. baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Messy Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Her krangler man om hvem som er misunnelig på hvem isteden for å massivt gå imot enhver avgift på fritidssysler, enten det er båt, campingvogn, hytter eller annet. Det er ikke lenge siden noen kommuner foreslo en turist avgift som alle som ønsket å gå i utmark og på fjellet skulle betale ! Man ønsket rett og slett mer penger i kassa, det er jo alltid et godt formål å finne hvis man bare leter nok. Den Norske Turistforening tok en kjapp runde med disse og det ble stille. SV/K.H. har uttalt offentlig at de trekker seg fra regjeringen dersom det ikke er full barnhagedekning i 2007. Derfor har rødgrøten gitt kommunene beskjed om å bruke hva som helst av midlertidige løsninger for å nå målet, penger skal de få uten begrensninger. Ok, et par tusen milliarder skattekroner svidd av for at Kristin Halvorsen ikke skal miste ansikt. AP/J.S. har kranglet på seg LO/Valla med endringer i sykelønnsordningen og ønsker nå å trekke seg fra dette. Derfor trenger de inndekning for et par tusen millioner, de hadde nemlig regnet med at endringen skulle gå glatt. Tilammen trenger rødgrøten nå ca 5-6 tusen millioner, da må man lete med lys og lykte og ikke gå forbi potensielle småpenger. Opp med egenandeler, avgifter + + + + De siste 15 år har så godt som all pristigning i Norge vært forårsaket av økte innenlands avgifter. Avgifter er det mest usosiale som finnes. Det blir alltid de med lavest inntekt som får svi. En slags degressiv skatt. Båtfolk burde stå sammen mot alle forsøk på å skattelegge vår lidenskap for båt, sjø og skjærgård ! Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Til sommeren så kan en vel regne med at også Dieselen på marinaer er rimligere i Sverige enn på Østlandet. Da ble det ennå en vare å bunkre hos søta bror, når man er i de trakter. Ps, Rimligste jeg fant i Sverige i sommer var i Lysekil. Svk. 10,40 trur jeg det var. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Spinnaker Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Det bør bli virkelig dyrt å gi så mye gass at båten kommer opp i så høy hastighet at den lager stor hekksjø, er 20kr literen nok i så måte? Jo større båt jo dyrere diesel? Kunne jo vært noe det, eller høyere pris paralelt med fart og forurensende utslipp. [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Birchwood 320 Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Det bør bli virkelig dyrt å gi så mye gass at båten kommer opp i så høy hastighet at den lager stor hekksjø, er 20kr literen nok i så måte? Jo større båt jo dyrere diesel? Kunne jo vært noe det, eller høyere pris paralelt med fart og forurensende utslipp. Har det rablet for deg??? Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Det bør bli virkelig dyrt å gi så mye gass at båten kommer opp i så høy hastighet at den lager stor hekksjø, er 20kr literen nok i så måte? Jo større båt jo dyrere diesel? Kunne jo vært noe det, eller høyere pris paralelt med fart og forurensende utslipp. Mannen må jo være gal... Link to post
Spinnaker Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Har det rablet for deg??? Mannen må jo være gal... Dette må være en sak for skipsrådet, slike påstanner vil jeg ha meg frabedt!Jeg er 100% ved mine fulle fem. [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
o.b.lix Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Var det ingen andre enn meg som såg ironien fra Skipsmannen? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn