Espen C Startet 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2006 Hei jeg lurer på om det er noen som vet makstemperatur på motor og hvor varm den er når alarmen piper? Kan det være noen som piper for tidlig? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Tja, en ferskvannskjølt motor koker vel på rundt 110-115 grader hvis jeg ikke husker helt feil, men driftstemperaturen pleier å ligge betydelig lavere enn dette. Som regel rundt åtti. Og det kan godt være at det er giveren til alarmen som er feil, ikke helt uvanlig etter hva jeg har forstått. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
avsluttet Svart 8.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 bare pass på at det ikke er alarmen til eksosen som piper. har saltvannsirkulasjonen forstoppet seg er det på enkelte motorer alarm på eksosen. blir den for varm kan mye skje. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 12.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Perkinsen kan bli opp til 97,8 grader målt på veksted alarmen uler lenge før dette men er ikke dette en normal max temp da Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 13.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2006 Grader påm motorer varierer litt, en saltvannstermostat ligger på rundt 63grader da saltvannet skiller seg over dette, på ferskvann kjøres oppå 90tallet da dette er best for motoren. Kjører med 63 grader nå i ferskvann, har litt lite kjøling på olje så da satte jeg ned temp via termostat og da ga det faktisk bra utslag ved kun rundt 30 grader senking på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.