Patnyg Startet 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2006 Jeg har båten min på land, den står under pressening stativ som er tett. Jeg har ikke på kalesje på nå pga lufting. Det jeg lurer på er om jeg skal la den være av hele vinteren. Det kommer ikke vann(snø) inn i det hele tatt. Er det lurt å la den stå uten pga mugg og dårlig luft? Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Hvis du har en gammel kalesje, som du har byttet ut ,ville jeg ha den på,og så rulle opp litt bak slik at du får god gjennomlufting. Da holder det seg renere inne i båten og mindre kondens, men har du bare en kalesje ,ville jeg ikke gjort det,fordi det lett oppstår jordslag på kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Hvis du har en gammel kalesje, som du har byttet ut ,ville jeg ha den på,og så rulle opp litt bak slik at du får god gjennomlufting. Da holder det seg renere inne i båten og mindre kondens, men har du bare en kalesje ,ville jeg ikke gjort det,fordi det lett oppstår jordslag på kalesjen. Vist man lokker kalesjen igjen og setter inn et par tørrballer da går ikke det bra eller? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Vist man lokker kalesjen igjen og setter inn et par tørrballer da går ikke det bra eller? Hva er tørrballer? Det er sikkert baller som tar fuktighet, men... og hvor kjøpes de? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Patnyg Svart 10.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2006 Jeg har bare en havnekalesje, en som trekkes over. Den andre kalesje er bare en solkalesje.. så tror jeg tar den av, eller har en fuktsluker. Fuktsluker får du vel som regel overalt i de fleste båtbutikker. Vi har det på skaane marine i horten. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 ville definitivt tatt av kalesjen.det blir noe noe mer skitt inni båten.men det kan enkelt vaskes bort til våren.Ta kalesjen hjem og vask forsiktig i mildt såpevann.Heng til tørk og legg bort. Jeg tar også hjem alle puter og gardiner.slipper å tenke på jordslag etc. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Hva er tørrballer? Det er sikkert baller som tar fuktighet, men... og hvor kjøpes de? Hei de får du kjøpt f.eks på Biltema og hos båt\Campingvogn forhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.