Jump to content

Politikk på Baatplassen

Messy

Recommended Posts

Dersom politiske vedtak som direkte berører båtlivet ikke skal kunne diskuteres på baatplassen.no ender dette forum opp som et rent teknisk forum hvor man kun slenger innom for å få tips om vask av kalesjer, hvor ofte skifte olje samt hjelp med toalett problemer etc.

For meg blir dette for dumt. At en debatt om politiske saker som direkte påvirker båtlivet ikke skal kunne foregå her kommer til å kneble og passivisere dette forum. Aktive personer vil sannsynligvis foretrekke andre, mer åpne fora. Det har jo vært foreslått tidligere å dele opp Åpent forum i flere kategorier. Men, som i politikken gjør man valg og (noen) må stå for konsekvensene. :flag:

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Akkurat dette vil jeg kunne stille meg bak, tror jeg. :crazy:

Politiske vedtak om båt og båtliv er jo i høyeste grad noe som opptar oss og noe som innbyr til gode, heftige og engasjerte diskusjoner. Spesielt vinterstid hvor de heftige "Midler til vask av kalesjer?"-diskusjonene er få.... :wink:

MEN..... i slike tråder er det selvfølgelig viktig at man ikke sporer av slik vi som oftest gjør i de fleste andre tråder. Tråder som starter med spørsmål om "Kalesjerens" ender opp med "Hva som egentlig er best å bruke som moring i saltvann" :lol:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Dersom politiske vedtak som direkte berører båtlivet ikke skal kunne diskuteres på baatplassen.no ender dette forum opp som et rent teknisk forum hvor man kun slenger innom for å få tips om vask av kalesjer, hvor ofte skifte olje samt hjelp med toalett problemer etc.

For meg blir dette for dumt. At en debatt om politiske saker som direkte påvirker båtlivet ikke skal kunne foregå her kommer til å kneble og passivisere dette forum.

Altså, hvor har du vært de siste dagene? :confused:

Klippet fra Lasses innlegg:

""""

Yesterday 14:54

Jeg vil minne om at diskusjoner om politikk ikke skal skje på baatplassen. Vi har latt det være nokså fritt noen dager nå i forb. med stadsbudsjettet, men tiden er nå moden for å stramme inn igjen.

Altså: Ikke mer politikk fra nå av.

""""""

Når Lasse har limt denne i går, så kan jo denne klart misforstås, eller?

Jeg gjorde det i alle fall....

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Altså, hvor har du vært de siste dagene? :confused:

Poenget er vel at den stengte tråden (infoen) om å ikke diskutere politikk på BP kommer samtidig som dieselavgiften blir diskutert politisk. Da er det ikke helt usannsynlig at noen kan tro at det gjaldt denne tråden. En misforståelse helt sikkert, men den hadde blitt unngått med å utdype hvilken politikk som ER tillatt å diskutere. :wink:

Det er politikk i så mye som vedrører, regulerer, setter rammer osv. for oss. Når dette vedrører båt er det vel rimelig klart akseptabelt å skrive og mene noe om det her. Når man begynner å sleive med å rakke ned på, komme med saftig beskrivende, ofte nedsettende, betegnelser på politikere, partier eller annerledes tenkende er man over streken, tenker jeg,

Det er rimelig enkelt - begynner man å oppføre seg (skrive) som en dust er man over streken. Problemet er at man sjelden er enig i at man er en dust, og derfor ikke ser det! :wink:

Dette er skrevet fullstendig uten å ta stilling til om noen her hittil har vært dustete, herunder om undertegned er det!

Problemet med tråden om dieselavgiften og Lasses inntreden med forbudet mot politikk, gikk vel rett og slett på at tråden skled litt vel langt ut (som så mye annet her, heldigvis :wink: ) i forhold til akkurat avgift på båtdiesel.

Det ble kanskje litt for mange eksempler på hverdagspolitikk og meninger om de ymse partiers fortreffelighet som sådan, at moderator fant grunn til å minne om at generell politikk ikke hører hjemme her.

Debatten om dieselavgiften til båter har jo fortsatt.

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...