Jump to content

Ny Båt, Gammel Dansk!

RITS

Recommended Posts

Den ene som har vært tilsalgs her i Norge, er på grunn av konvertering til campingvogn og andre årsaker. Eierskapet var derimot svært så lei seg for å selge. Båten har betydd utrolig mye for dem, da denne typen var "den ultimate typen".

Jeg er enig at det er en utrolig flott båt. Jeg passet på denne litt en vinter. Enormt flotte detaljer, alt fra plassering av tv-skjerm til bruk i 2 rom ved vending, til detaljer i motorrom etc. Teakbjelker overralt, plugget etc. Det er nemlig ikke noe vanlig båt dette her!

Commandbrigde er spesiell, men når jeg så denne under bruk, så jeg at den er utrolig praktisk og besparende på plass.

Eksos-støy synes som noe høy, men lite å gjøre noe med. Men det er kun ved stilleligge.

Er denne båten din komplett med alle Coronetdetaljer levert fra fabrikk?

Gratulerer. Jeg er sikker på at du har fått deg en båt til å trives i!

Har du solgt gamlebåten ?

Kan nok stemme at alle tre er observert i Stavangerområdet. Dei to som er heimehøyrande her og tredjemann frå Kr. Sand er alle med i Coronetklubben og har vore i lag ved fleire anledningar.

Som Troll 20 skriv så er dei andre 2 også for salg som ved avtalt spel :lol:

Perlen: Kjenner litt til historia om båten du nevner og det er rett at det er noko eksosstøy.

Det er ikkje lyddempar på desse båtane, eksosbendet går 90 grader ut skutesida rett aktanfor maskinen. Her ligg eksosslangen inne i eit glassfiberbeslag som er skrudd i skroget i vasslina og integrert med badeplattforma akter. Heilt bak er det eksosstøvlar og på min er støvlane så lange at eksosen er under vatn også når båten ligg i plan.

Viss dei er for korte vert det betydeleg meir støy, det har eg sjølv konstatert.

Eg vil sjå på mulighetane for å montera inn lyddemparar, begrensningen ligg i avstanden frå bendet på maskina og flensen i skutesida, spesielt på BB maskin.

Når det gjeld gamlebåten så blir nok ikkje den seld med det første. Det var eit partsreiarlag beståande av tre og dei 2 hine satsar på å drive tonnasjen vidare.

Det er heller ikkje noko poeng å bytte berre for å bytte, spesielt når det ikkje finns båtar som kan matche 4788'en. Kvar gong det har vore båtmesse i Arenum har har det vore oppe til diskusjon på styremøte, og kvar gong endar det med spørsmålet: Kva er alternativet?

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Den i Kr. Sand har blå dekor og kalesje. Han har også lakka luftinntaka nedanfor frontrutene og lukene til lugaren blå. Ser litt friskare ut enn min som heller ikkje har standard dekorstripe ovanfor dollborda.

Men kanskje det enklaste er det beste på lang sikt?

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Det er helt korrekt fourty788, det er den fra Kr.Sand jeg sikter til.

Flott båt.

Eier var meget forsiktig med båten, godt stelt over det hele.

Litt ulempe med kalesje mot pyntekant i forbindelse med sittegruppe, da regnvannet kunne stoppes mot kanten, men løses på en veldig enkel måte.

Jeg må innrømme jeg likte den båten. Det som også tiltalte meg var motor-rommet. Oversiktlig, innholdsrikt og greit

Å vinterkonservere denne var også en behagelig jobb.

Kan ikke si at jeg har lagt merke til om når tid du overtar ny-båten?

Igjen, lykke til. Ser frem til flere bilder!

Overtaking sannsynligvis før neste helg.

Skal på land for inspeksjon av undervannsskroget, når det er unnagjort er det meste klart.

Når det gjeld vannintrenging mellom kalesja og frontramma har eg sett ei løysing som fungerer bra. Ei smal list i plexi som tvinger vatnet nedover rutene.

Akter er kalesja festa på utsida av cocpitkarmen og vatnet renn rett ned på dollbordet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...