skage Startet 13.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2006 Har B39 Cruiser. Farstmåleren/ knop har satt seg fast, antar at dette skyldes litt groe. Ser at ved skrogjennomføringen for dette instrumentet som er i bauen under dørken så kan jeg skru dette ut og sette inn et "blind lokk" Så mitt spørsmål hvor meget vann kommer da inn når jeg napper føleren opp og skal sette blind lokket på, blir det et skikkelig trykk eller er dette helt uproblematisk og utføre. Tenkte at man også kunne dra en pressening under båten, denne blir da presset opp mot hullet, eller er det bare tull. Prøvde litt i går men turte ikke og fullføre før jeg hadde hørt med folket. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Er det ment å ta denne målern opp da fra innsiden. Husker ikke helt hvordan festet var... men de jeg har sett som er mulig åtrekke ut fra innsiden har ikke hatt noen gjenger... kun en o-ring og et par splinter.. Men dette er jo noe standard Raymarine greier så det er sikkert noen som kjenner til akkurat denne dingsen... Min viser en god knop feil sammenlignet med GPS, uansett hvilken retning jeg kjører på sjøen.... men med meget kraftig motstrøm (2-3 knop) så har jeg opplevd å ha høyere fart gjennom vannet enn over grunn... Ser kun på dette som en kjekt å sak uten noen verdi.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
fokus Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 (redigert) Hei skage. Det er bare å fullføre. Det ser mer skummelt ut første gang. Senere blir det ren rutine og du blir raskere i utførelsen neste gang, så da kommer det enda mindre vann inn. Ha blind proppen klar idet du trekker måler ut og smett blind proppen på så raskt som mulg, og du får ikke så mye vann inn. Er du litt langsommere kommer det fort noen liter inn. Båten går ikke ned. Har gjort dette mange ganger på min Marex og VDO måler. Redigert 13.Oktober.2006 av fokus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Går fint å dra denne ut, for således å sette i "blindpluggen" du får in ett par liter sjøvann, alt etter hvor rask du er å sette i pluggen. har selv gjort dette et par ganger, ble kun litt vått på klærene, da jeg skulle prøve å gjøre det veldig fort, noe som resulterte i at alt ble litt mer klønete. Nei, dette går fint, sett i gang. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
UnnaMed Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Det synes skremmende å åpne mot sjøen, men det kommer inn mindre enn en liter hvis du er klar med proppen. Det er ikke særlig trykk så spruten står ikke inn. Hilsen Håkon Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Ja, jeg renset vår for 3. gang nå for 3 uker siden. Den gror igjen. Den må renses skikkelig, ellers blir avviket enda større. FOr 3 uker siden var båten oppe i stroppene, båten spylet grundig, loggen ble renset skikkelig. Da er den ganske lik SOG på plotteren, hvis jeg tar turen frem og tilbake. og trekken ut fra innsiden, har jeg aldri gjordt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
wave Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Vet ikke hvilken logg du har. Raymarine har en slags membran som lukker sånn noenlunde igjen når du drar ut giveren. Får sjelden mer enn en halv liter vann i båten ved rens. Hadde en Silva på forrige båt. Da sto det gjerne en vannsøyle opp i de sekundene før blindpluggen var på plass. Antar du har Raymarine på Bavariaen. Da er dette grei skuring. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Leste et triks i et blad om å montere en spyleveskekanne eller annet rundt gjennomføringen for loggen for slik unngå å få vann ibåten. Er jo en forutsetning at kanna stikker over vannlinjen da... Selv har jeg smurt blindpluggen inn med sikaflex og montert denne permanent etter at loggen døde. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Bavaria bruker Raymarine Tri Data som standard. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Slagskibet Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Min viser en god knop feil sammenlignet med GPS, uansett hvilken retning jeg kjører på sjøen.... men med meget kraftig motstrøm (2-3 knop) så har jeg opplevd å ha høyere fart gjennom vannet enn over grunn... Ser kun på dette som en kjekt å sak uten noen verdi.. Har du kalibrert loggen din da ? Loggen har sin misjon mener jeg men en bør kalibrere den eller vite korreksjonsfaktoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.