Jump to content

Har vp 290 dp, vil bygge om til singel propell

skeptisk

Recommended Posts

Øke farten med singel prop.. Jaja. da har eg hørt det og.. Om du sliter med turtall bør du gå ned på stigning på dine propellere. Om du overhodet vil vinne noe på dette blir eg over rasket. maks 2-3 knop om noe i det hele tatt.

Duo prop er best..

Foresten.. Velkommen til forumet

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Synes og dette hørtes merkelig ut. Men mener det var en tråd for en liten stund siden om en som ville gjøre det andre veien. Kanskje dere kan bytte undervannshus :confused:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

280 drev-topp har kortere aksel enn 290 drev-topp. 280 drev-bunn (undervannshus) har lengre aksel enn 290 drev-bunn. Jeg bygde om fra et 280 drev hvor jeg monterte et 290 undervannshus. Dette fungerte utmerket, men måtte bruke en spesial-del fra Volvo Penta fo å forlenge akselen (en lengere hylse mellom akselen, enn den som sitter montert normalt).

Problemet med 290 drev-topp og 280 undervannshus er at akselene vil butte i mothverandre og dette er derfor ikke mulig..

Det du også skal være litt obs på, er at 280 drev er "veikere" enn 290 drev. Dette ser du tydelig om du tar en 280 undervannshus og et 290 undervannshus og sammenligner tykkelsen på akselen.

Eneste grunn for å gå over til SP må være prisen, alle andre egenskaper er DP bedre på, men siden du har DP fra før, ville jeg heller vurdert riktige propeller, evt. selge undervannshuset ditt og kjøpe 290 undervannshus om du absolutt skal bytte. Er meget så sikker på at om du annonserer DP drev til bytte mot SP drev.....gratis på finn, så får du flott respons. Her snakker vi om et undervannshus til 10-15.000 i bytte mot et til 3.000,-

Redigert av Larspo (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...