Tjond Startet 13.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2006 Skal skifte dyser på min Ford 2715E (6 syl, ikke turbo) Men er vel ikke så dumt å få sjekkekt kompresjon før jeg bruker vel 2500,- på disse? Best ville jo vært å kjøre en lekkasjetest, men får jo en indikasjon på om jeg må gå hardere til verks en å skifte dyser. Husker for mange kg siden noe som het MotoMeter. Måler med ei pappskive som tegnet av hver sylinder. Men er vel kanskje litt grovere målerutstyr som skal til på denne "jernklumpen" vel?? Noen som har noe slikt utstyr jeg kunne låne/leie? Kan hente/levere tilbake innen sentralt Østlandsområdet, men kan jo dekke kostnader ved postforsendelse også. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Jeg prøvde med et slikt Motometer med pappskive på min motor. Blåste sund gummien som man presser ned i hullet. For diesel er det vel slik at du skrur den fast i plugghullet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lars H. Svart 17.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2006 Hei. Jeg har en komresjonsmåler som jeg brukte på en bil jeg hadde for noen år siden. Den er ikke noe presisjonsutstyr, men sikkert brukbar. Den er av merke Equus og går til 300PSI (2000kPa). Den ble jo brukt på bensinmotor og ble skrudd ned i plugghullet. Den passer for 3 forskjellige gjenger, men om den kan settet i hullet for en dyse, vet jeg ikke. Men skulle du bo i nærheten av Skjetten ved Lillestrøm, kan du godt få låne den dersom du kommer innom. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TMe Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 (redigert) Nytter ikke med kompmåler beregnet for bensinmåler da den er beregnet for langt lavere trykk. Lastebilverksteder o.l. har nok kompmåler for diesel som kanskje kan lånes eller leies. En lekkasjemåler er ikke vanskelig å lage og jeg hadde en link til en slik "homemade" måler i et innlegg for noen tid tilbake. Låner du måleren til Lars H. vil den garantert bli ødelagt. Redigert 18.Oktober.2006 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 18.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 Ser ut til at det ikke er så smart å "låne" kompmålern din Lars H bare for å ødlegge den. Så jeg får ta meg en tur nedom Bilia Last å se om noen husker meg igjen. Jeg får søke litt å se om jeg finner linken til TMe Skulle det vise seg at det er kraftigere tiltak som må til, så får jeg bare vippe jernklumpen ut. Er vel ikke en uovrekommelig jobb å overhalle den. Men takk for innspill. Og Skjetten er ikke lengre unna en et godt steinkast (Nittedal). Kan jo dukke opp noe annet Lars H Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
TMe Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 (redigert) Her har du linkene. http://www.xs11.com/tips/misc/misc3.shtml http://www.650motorcycles.com/LeakDownTester.html http://vmaxoutlaw.com/tech/leakdown_tester.htm Søkeordet var : sylinder leak down tester Ingen heksekunst å lage en slik for de fingernemmer. En sylinderlekkasjetest forteller deg veldig mye mer om motorens tilstand enn en komp.test Adapter lages enkelt av en avdanket innsprøytningsventil. Redigert 18.Oktober.2006 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
upperten Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 Vedrørende "innlegg 4 " Hei TMe Har lett etter linken du nevner angående det hjemmelagde sylinder lekkasjetest opplegget men finner det ikke. Du har også i et tidligere innlegg nevnt noe om en "Forte" kur. Ville sette pris på nærmere opplysninger om dette; f.eks. hvor får man tak i remediene. Hilsen Nils Sitér dette innlegget Link to post
upperten Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 Ooops ! Ikke værst. Når svaret kommer før jeg får sendt min forespørsel. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 18.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 Takk TMe. Jeg fant den ene linken men du spadde jo opp en til. Dette skulle til og med jeg greie å snekre sammen. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
TMe Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 "Forte-kur" var effektiv der det var snakk om fastbeka stempelringer. Et Google-søk med søkeordene: forte engine flush eller motor flush gir mange treff. Det er snart 10 år siden jeg konverterte fra automotive til engineering slik at jeg husker ikke lenger hvem som var leverandør. Muligens var det Wurth. Ville tro at der i dag er mange andre som kan tilby denslags "flush" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.