Harald- Startet 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2006 (redigert) Hvilken modell/navn har denne Ford motoren? Er i grunnen på jakt etter manual, men får jeg navn og nummer er jeg jo godt på vei. Se bildene: Redigert 14.Oktober.2006 av Olav Ringdal Jr. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Se om det er stemplet inn tall/bokstaver i bakant av blokken, h.side sett bakfra, helt oppe ved topp pakningen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Harald- Svart 14.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Se om det er stemplet inn tall/bokstaver i bakant av blokken, h.side sett bakfra, helt oppe ved topp pakningen. Etter hva jeg har forstått er det en Ford Trader Truck. Modellen skal vere mellom 1967 - 1968, men ingen garanti.... Her er en rekke nr. som er på motoren: 5E13 5E/8 510E-6050-E RMC23348A Dette er nr. som er i bakkant av blokken. S480334 Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Fant denne linken til en diskusjonsside, kansje en tråd å finne her... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Er det ikke 27xx serien til Ford som har dysene under toppdekselet? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 (redigert) Hei, den ligner på Bedforden faren min hadde i sin båt en gang i tiden. Det var en 120hk diesel...men hvis den hadde noe dokumentasjon, fulgte den nok med da båten ble solgt for 15-20 år siden. Husker motoren fordi jeg ofte fikk se den på VELDIG nært hold, når faren min holdt meg i beina og senket meg ned i motorrommet for å stramme diverse slanger. Redigert 14.Oktober.2006 av linux (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
rogeri Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 ...Er det ikke 27xx serien til Ford som har dysene under toppdekselet?.. Ingar er definitivt inne på det riktige her, etter det jeg kan se. Dette er nok en Ford motor som er "hjemmemarinisert". Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Det ligger noe 27xx dokumentasjon i arkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 motoren din er nok på 100 eller 120 hk evighetsmaskiner har vert borti mange av dem litt røyk når den er kald men ellers god maskin lenge leve Ford Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
krk Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 prøv kd Trading http://www.kdtrading.no Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 siden en annen site bruker Lancing Marine , hvorfor ikke prøve den tenkte jeg og......????? Vel etter å ha sett bildene kom dette svaret: Hi, It's a Ford 6D, 1964 or earlier, about 86HP/2500RPM. Quite a lot of spares still available. Regards, Mike Bellamy Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 15.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2006 send en mail til ford norge med all data kanskje de kan hjelpe deg.lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.