Jump to content

Batteri, GPS, strømforbruk

roesok

Recommended Posts

Kjøpte i sommer en -99 Skibsplast 655 med 115 hk Honda 4-takt. Det meste fungerer bra men er litt usikker ang. batteri og strøm. Pr idag er det ett batteri - her har jeg planer om å montere et ekstra til neste sesong. Ser at det er mange tips om kobling av to batteri så det finner jeg vel ut av. Men et par spørsmål:

1 - Når jeg skrur på hovedstrømsbryteren som står på batteriboksen ser jeg at instrumentet for drivstofftanken kobler seg inn, dette selv om tenningsnøkkel ikke er satt i. Skal det være slik?

2 - Har en Garmin 172C GPS. Opplever at når jeg stopper motoren så kommer det etter en 15-20 min. "Batteri alarm" opp på skjermen. Samtidig vet jeg at batteriet er topp ladet. Hvorfor skjer dette? Er det noen funksjon for info om batteritilstand på Garmin 172C ?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Hei det at din tankmåler virker kommer jo an på hvordan den har blitt koblet,

vist du ikke vil ha det slik så kan du bare ta strøm i fra et annet sted :smiley:

Jeg hadde en batterialarm som kom opp på mitt instrument og det pga.at laderegulatoren var blitt ødelagt,

dette skjønte ikke jeg med en gang så det endte med at hele ekkoloddet ble ødelagt så sjekk spenningen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...