Tallisman Startet 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2006 Lurer på om det er noen som har kjennskap til Autohelm st 50 Radar og som kan gi meg noen gode råd hvordan man stiller inn denne radaren. Jeg spør fordi jeg ikke har innstruksjonsbok og er uerfaren med bruk av Radar m.v.h. Inter. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret fra Radar til Innstilling av Autohelm st 50 Radar? Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om, for mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Jeg kjenner ikke til Autohelm radaren, men antar at du finner mye stoff hos Raymarine om radar, eksempelvis på lenken: http://www.raymarine.com/raymarine/Submitt...s/radar/RL9.pdf Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2006 Glemte vel å legge til at det er noen svært viktige tema ved radar: Det ene er "Range" som innebærer avstanden som radaren er justert i forhold til. Jeg veksler ofte mellom forskjellige Range for å se om ekkobilder både er til stede ved lav og høy range. Det andre temaet er "Gain" som gir svært mange muligheter for å stille inn følsomheten tilradagren i forhold til vind, bølget og strøm. Jeg tror det lønner seg å starte med disse to variblene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.