Jump to content

Draco støbeforme

Draco_1

Recommended Posts

Hej

Er der nogen som ved hvor støbeformene til Draco er blevet af?

Jeg har skrevet til Windy, men ikke fået noget svar. Jan Herman Linge fik støbeformene tilbage, som han havde rettigheder til, da Draco gik konkurs. Men der må stadig være mange forme tilbage, som ligger et eller andet sted.

Jeg har jo en hjemmeside med lidt info om Draco og jeg synes det kunne være interessant at finde ud af om støbeformene stadig eksisterer.

Husker at der en overgang var noget som hed Rambo boats. Der blev kun lavet en model, det var en 21 fods skærgårdsjeep på et Draco 21 skrog.

Det ville være en kæmpe katastrofe om formene er blevet brændt. Man har jo et lille håb om at der engang blev produceret Draco igen, i et lille styktal.

Både som 1900 Suntop og 2200 Topaz er jo mægtig fine småbåde med klasse, som det ville være synd aldrig skulle produceres igen. Dog ville det være for de eksklusive købere, da det nok ikke ville være nemt at producere dem til priser, som kan matche amerikanske både. De kunne selvfølgelig produceres i lavtlønslande, men det ville spolere ånden lidt, synes jeg.

De danske Coronet både bliver produceret igen. Et dansk værft ( http://www.tuco.dk/default.asp?mn1=52&...mn3=&sid=66 ) har overtaget alle rettigheder. Tænk om det samme skete med Draco.............

http://www.horizonblue.dk/Draco.htm

Mvh Per

Hvis du søker i emneregisteret her på forumet etter draco, vil du finne en tråd hvor der var et medlem som hadde arbeidet litt for å spore disse formene, samt potensielt vurdere om der var grunnlag for å støpe nye skrog igjen.

Jeg erindrer at han hadde gjort en grundig undersøkelsesjobb, men er ikke i stand til å huske hva han het/nick.

Forsøk der.....

hm...noen av formene ble jo til Windybåter. Har sett 2300SC oppstått på finn.no som Polar 23.

Div former og luker ligger nær Flekkefjord da jeg greide kunststykket å få støpt en kalesjeluke med DRACO emblem til en 2000DC i våres. Kan jo hjelpe deg med mailadr og tlf til denne mannen om du ønsker.

Deksel.JPG

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Hej Jorg-1

En mailadresse kunne jeg godt bruge. Jeg vil gerne have belyst hvor de forskellige forme er blevet af, så jeg kan få noget mere info på min hjemmeside. Historien efter konkursen er lige så interessant som historien før.

Mente nok jeg havde hørt at Polar havde overtaget en form fra Draco, havde læst et eller andet sted at det var 2400 Styling, men det er så 2300 SC kan jeg se.

Mvh Per

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...