tuffff Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 for å oppnå en fullverdig beskyttelse både mot Osmose og mot vanninntregning generelt som kan øke vekten på en båt med opptil flere hundre kilo. XXXX fra International. [/i] Hvordan det påståes at et plastbåtskrog kan trekke opptil 50% vann? Jeg har ikke hørt på maken mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 Det har vært bunnstoff fra International på min båt siden jeg kjøpte den i 2001. Den gang var det et stoff som het noe med Offshore, som også var teflonbasert og tilsvarende som VC17. Offshore-stoffet gikk vist imidlertid ut av produksjon like etter. Og VC17 ble anbefalt som erstatning siden de to stoffene skulle være ganske like. Nå i vår var første gang jeg bunnsmurte båten på nytt siden jeg kjøpte den. De 3 første årene jeg hadde båten var det ikke antydning til groe, trengte ikke engang å spyle båten. Det fjerde året begynte det å feste seg litt rur og i fjor høst var det ganske mye rur slik at det minket mye på farten. Jeg la i vår på 2 strøk (3 noen plasser) med sort VC17. Hvis det går likedan som sist båten var bunnsmørt i 2001 så går det forhåpentligvis 2-3 år igjen før jeg må bunnsmøre på nytt. Tror dette bunnstoffet er ganske bra for farten også. Jeg får faktisk større fart enn båten enn båten opprinnelig er oppgitt til med denne orginale motorinstallasjonen. Motoren går også veldig lett og oppnår høyere maksturtall en den er oppgitt til, slik at jeg nok kunne montert et hakk større propeller en hva den orginalt ble levert med. Da vil nok også både marsj og toppfarten øke. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 Vel, jeg mener forklaringen på den seilende blåskjellfarmen er soleklar: Tok idag opp vår 2006 mod B37 som ble behandlet innendørs Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.