Life Preserver Startet 15.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2006 I nødens stund har en ny vippeswitch fra Biltema blitt brukt til å styre lensepumpa. For litt siden hadde foringene i akselen på denne stivnet av høstens temperaturfall. Dette førte til at switchen hang seg opp i topp posisjon med det resultat at pumpa har gått non-stop med og uten vann... Var i grunnen klar over at disse switchene er noe jalla(den første virka ikke i det hele tatt), men at de ikke skulle klare temperatur ned mot 5 grader er direkte latterlig. Disse skulle vært ulovlig salgsvare! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Opplevde akkurat det samme. Kula slo pumpa inn men ble så hengende og slo seg ikke av igjen. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Kula ble vel "elektrosveiset" til kontaktene? Etterhvert ble det skrevet her en del ganger at ingen av disse rimelige vippebryterne - hverken fra Biltema eller andre - med rullekule skal bryte pumpestrømmen direkte. De skal brukes til å styre et rele som så skal slå på pumpa. (Ganske ny kunnskap hos meg også ) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Tror ikke det. Kula løsnet ved risting på bryteren så var rett og slett bare elendig kvalitet. Fatter ikke at de kan drive å selge sånn dritt år etter år. Er vel det at ingen gidder å klage selv om denne bryteren har vært oppe her på forumet en rekke ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 (redigert) Har opplevd akkurat det samme som ovenfor med stortsett alle fleste av kule flotør. Gikk over til flytende kvikksølv og fikk noe til å stole på. Har ikke vært noe tull men pass på at olje som ligger i svinet ikke spiser opp isolasjonen på ledningene. Redigert 15.Oktober.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Hulda Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 (redigert) Har opplevd akkurat det samme som ovenfor med stortsett alle fleste av kule flotør.Gikk over til flytende kvikksølv og fikk noe til å stole på. Har ikke vært noe tull men pass på at olje som ligger i svinet ikke spiser opp isolasjonen på ledningene. Og Hulda har hatt et par kvikksølvbrytere, de satt ikke Hulda, men i Caroline. De gikk nokså omgående til helv**. De var til og med av et eller annet annerkjent fabrikat. Hulda lekker ikke, men har bryter koplet via BITEMA lysrele. Virker på de to testene i året som pumpen gjennomgår. Lensepumpe er jo en av de viktige detaljene som bør være i orden, uansett hvor perfekt man anser seg selv og båten å være. Redigert 15.Oktober.2006 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Kula ble vel "elektrosveiset" til kontaktene? Etterhvert ble det skrevet her en del ganger at ingen av disse rimelige vippebryterne - hverken fra Biltema eller andre - med rullekule skal bryte pumpestrømmen direkte. De skal brukes til å styre et rele som så skal slå på pumpa. (Ganske ny kunnskap hos meg også ) På disse nivåbryterne står det maks 20A, de små pumpene trekker ikke mer enn 1-3A. Har også prøvd disse bryterne, men de varte ikke lenge... Bruker også kvikksølv, og den har fungert i flere år nå. Bank i dollbordet.... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
OT-flyktning Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Tror ikke det. Kula løsnet ved risting på bryteren så var rett og slett bare elendig kvalitet. Nå må du ikke ta 'elektrosveising' så ordrett På disse nivåbryterne står det maks 20A, de små pumpene trekker ikke mer enn 1-3A.Har også prøvd disse bryterne, men de varte ikke lenge... Ok, jeg refererte bare det jeg leste her på BP. Lenge siden jeg hadde en sånn i hånda Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Jeg har tidligere brukt en nivåbryter til vaskemaskin i en tresnekke, fungerte uten problemer i de 3 årene jeg hadde båten. Rart de ikke lager slike til båt, kun en slange ned i vannet og alt mekanisk/elektrisk montert på et trykt tørt sted. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Jeg har tidligere brukt en nivåbryter til vaskemaskin i en tresnekke, fungerte uten problemer i de 3 årene jeg hadde båten.Rart de ikke lager slike til båt, kun en slange ned i vannet og alt mekanisk/elektrisk montert på et trykt tørt sted. Slike finnes også til båt. Koster da sikkert det samme som en vaskemaskin (komplett). Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Slike finnes også til båt. Koster da sikkert det samme som en vaskemaskin (komplett). He-he det gjør den nok. Jeg tok den ut av en vraka vaskemaskin, de brukes også i oppvaskmaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.