Baltic Startet 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2006 Vi har en Bayliner 185 Bowrider 2006 modell med fine hvite puter, både foran og bak. Vi skal tildekke den med presenning over presseningsstativ, med lufting både foran og bak. Så langt greit, men hva med all den forurensingen fra luften (eksos fra både bil og flytrafikk bl.a.)? Denne dritten vil jo komme inn under pressenningen i luftespaltene, både foran og bak, og legge seg på alle de hvite fine putene + resten av båten. Har noen av dere gode tips for å beskytte båten, putene etc. mot denne forurensingen? Med en lufttett presenning blir det jo kondens og et vanlig laken blir fuktig og ekkelt... Fins det en pustende duk/presenning som holder forurensingen ute, men som slipper gjennom fuktighet/kondens? Hva anbefaler dere godt folk? Gjerne så billig som mulig! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Det enkleste er vel og ta med putene hjem, hvis du har mulighet for og lagre dem hjemme Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Ja jeg hadde tatt med putene hjem eller så kan du ha kalesjen på og sette inn et par tørrballer\fuktighetsslukere Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Det finnes en type vindsperre til bygg av ganske avansert teknologi: TYVEK fra Dupond. Er ikke helt billig heller, men jeg mener at dette materiale har blit brukt til det formål. Med det kan du pakke tett. Om du trenger en presening over det igjen for å beskytte mot regn, er jeg ikke sikker. Men det føles ganske vanntett og meget solid Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 (redigert) Jens Sagen i Kristiansand har noe som heter Tyvek som er et presenningsstoff som du kan kjøpe i metervare. Meget lett 80gram, det puster og er "motstandsdyktig mot vann". Jeg har kjøpt det som metervare hos SeaSea på Rud i Bærum. Husker ikke prisen, men hvis jeg tipper 50,- per løpemeter (rettet) så tror jeg ikke det er så langt unna sannheten. Redigert 16.Oktober.2006 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Larspo Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Hvorfor gjøre det så vanskelig. Legg et laken eller tilsvarende over. Dette tar i mot det meste av støvet og puster veldig fint. Typiskt brukt i filmer hvor de trekker hvitt trekk over alle møblene før man flytter ut. Benyttet selv et gammelt laken over min kjære (les. motor) som sto på pall innsmurt med fett i en utrolig støvete garasje. Mye spon fra trepussing og masse jern-spon fra vinkelsliper. Mer "møkete" enn min garasje får du ikke ute i det fri i hvertfall, og motoren min var like pen på vårparten. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Klart man kan gjøre det enklere, men det er tross alt båt vi snakker om, eller? Med et gammelt laken ville jeg ikke være sikker på om ikke det etterhvert tiltrekker fuktighet som da overføres til det kjære som ligger under lakenet. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 16.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2006 Sett en fuktbolle under lakenet Ellers så kan du kjøp et "maritimt beskyttelses-trekk" som både er antistatisk, selv-lensende, og selvpolerende til den nette sum av båtprisen din x 3. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.