Jump to content

Baatplassen kalender 2007

Suzuki

Recommended Posts

Som mange husker, hadde vi for 2006 produksjon og salg av Baatplassen.no kalendere. Bakgrunnen kan man lese om i DENNE tråden.

Dette ønsker vi å videreføre for 2007 Poenget var å skaffe ihuga fans en flott kalender med båtmotiv, samtidig som dette skal bidra med en slant i Baatplassen-kassa. Driften av Baatplassen.no er bla.a basert på salg av medlemseffekter som kalendere og annet.

Vi ønsker derfor fotografiske bidrag fra medlemmer, til bruk på Baatplassen kalenderen 2007,og samt annen bruk. Bildet må på et eller annet vis være båt eller sjøliv relatert.

Vi har følgende retningslinjer å forholde oss til:

1. Innsender må selv være fotografen av bildet eller har rettighetene på en annen måte.

2. Innsender gir baatplassen.no retten til å bruke bildet vederlagsfritt i effekter o l som selges, hvor overskuddet går til driften av nettstedet.

3. Bidragsyter får sitt visningsnavn oppgitt ved bildet.

4. Bildet må ha et navn. Bruk fantasien !

5. Bildene må ha trykkekvalitet, mao minst 300dpi oppløsning. Bildene må kunne justeres til 1750 piksel i bredden og 1200 piksel i høyden. Vi ser helst at dette er gjort før bildene oversendes til oss

Det blir premier trukket blandt alle som deltar i bildeinnsendings-dugnaden.

Vi håper på mange og gode bidrag, tenk på at dette er en unik mulighet til å støtte opp om driften av Baatplassen.no

De som ikke når opp med sine bidrag, får allikevel mulighet til å bidra, ved å KJØPE kalender. Prisen på denne er i skrivende stund ikke klar.

Husk gjerne på at vi trenger bilder med vinter, vår, sommer og høstmotiver. Båtpuss, snømåking, isbekymringer, steikende varme, fisketur med svigermor, bunnstoff i bagasjerommet, olje på bikkja, motorhavari,svømming, elg i garnet, klare høstdager, dyr diesel, spinnakerføre, opp og utsett, tom lommebok; vi setter ingen grenser, men ønsker billder fra alle typer situasjoner,bruk fantasien !

Vi kommer til å foreta en grovsortering for bilder, etter følgende kategorier.

- Vinter

- Vår

- Sommer

- Høst

Bildene linkes inn på vanlig vis i denne tråden.

Adresse for oversendelse av bilder i trykkekvalitet, sendes pr IM til "finalistene "

Det haster nå med å få inn gode bidrag, vi setter i første omgang fristen til fredag 27 oktober.

Suzuki :smiley:

No boat needed..

Og jeg må komme med en nokså pinlig sak i sammen heng med fjorårets kalender.

Se på dette her. (Innlegg nr 13; linken treffer nok ikke presis)

Jeg lovet en gratis kalender til alle de som fikk minst et av sine bilder på trykk. Så slo Altzheimer til - og det med full styrke: til og med når en av fotografene spurte meg i en IM hvor det ble av med hans kalender skjønnte jeg ikke sammenhengen (han henviste meg ikke direkte til dette med 'gratis' men bare lurte på hvordan han skulle få sin kalender). Først for 2-3 dager siden da Suzuki og jeg begynnte med forberedelsene til kalenderprosjektet snublet jeg over dette. Vedkommende fotograf fikk en IM med mange :blush: av meg.

Derfor: alle medlemmer som fikk minst et av sine bilder på trykk i kalenderen for 2006 skal få en 2007-kalender gratis! Suzuki vet det, jeg er i dyp sjokk, så jeg håper at det denne gangen IKKE blir borte.

Når det gjelder premier for årets bilder har jo Suzuki allerede skrevet noe

Beklager :headbang::cryin::blush:

januar_storm.jpg

Etterdønninger etter narve

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

5. Bildene må ha trykkekvalitet, mao minst 300dpi oppløsning. Bildene må kunne justeres til 1750 piksel i bredden og 1200 piksel i høyden. Vi ser helst at dette er gjort før bildene oversendes til oss
Jeg stusser litt på dette formatet ditt som er på 1,45833..... Vanlig format for digitale kompaktkamera er jo 1,3333..... og for speilrefleks 1,5.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg stusser litt på dette formatet ditt som er på 1,45833..... Vanlig format for digitale kompaktkamera er jo 1,3333..... og for speilrefleks 1,5.

Lars H.

Det resulterte fra 'felles minste multiplum' til fjorårets bilder og det som sto/står til rådighet av areal på arket: mest mulig oppløsning fra de valgte bildene bra plassert på arket.

Her er mine bidra fra i sommer til høst..

Solnedgang

solnedgangzy3.jpg

Vårt vakre landskap besøkt av engelskmenn

turisterpy4.jpg

(denne er lastet opp som 1750x1200, men blir visst 800x549 hva enn jeg prøver. Skal prøve å laste det opp andre steder i en større størrelse..)

Sommertemperatur i Oktober

sommertempti1.jpg

Skal vi se hva vi kan grave frem:

Aller først klassikeren

"Flagget, Fjorden og Fjellet ... sammenbundet av en nydelig hekkbølge"

Flagget_Fjorden_og_Fjellet_800X600.jpg

"Elias gjør furore i Florø"

Elias_gjoer_furore_i_Floroe_800X600.jpg

"Majestetiske Hornelen kneiser over Rugsundet"

Majestetiske_Hornelen_kneiser_over_Rugsundet_800X600.jpg

"Stabben Fyr i einsemd"

Stabben_i_einsemd_800X600.jpg

"Stort hav, liten båt"

Stort_hav_liten_baat_800X600.jpg

Veteranredningsskøyten RS Aril

RS_Aril_800X600.jpg

"Oktobermåne over Fedje"

Oktobermaane_over_Fedje_800X600.jpg

"Nattlig sommerstemning på Geitanger"

Nattlig_sommerstemning_paa_Geitanger_800X600.jpg

"Havfruer på Husnes"

Havfruer_paa_Husnes_800X600.jpg

Og til sist, et blinkskudd min søster fanget fra altanen sin forleden dag -- billedet alle har ventet på -- dette blir en klassiker:

"Hekkbølge mot Høstfarget Land" :wink:

Hekkboelge_mot_hoestfarget_land_800X600.jpg

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Synnes hekkbølgen din er noe selvoppskrytt skipper worse :crazy::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...