Jump to content

Baatplassen kalender 2007

Suzuki

Recommended Posts

Her har jeg et bidrag med et bildet som i høyeste grad er relatert til baatplassen.no.

Baatplassen vimplen er på vei opp ved hjelp av lettmatrosen, som må tre tråden gjennom øyet i salingshornet. Synd ikke hele vimpelen kom med på bildet!

"Baatplassen vimpel skal opp!"

CasioExilim_272_20.jpg

Redigert av MortenK (see edit history)

s/y "Arnegrut", Asker

Konkurransen er i utgangspunktet over, men vi savner litt bilder av typisk: opplag, oppgradering, mekking, pussing, sorg og fortvilelse, motorhavarier og bytter,glassfiberarbeid og tresløyd og alle de andre " hverdagshendelsene " i et aktivt båt-år.

Er det noen fler bidrag i så måte, må vi få disse inn snarest. Søndag førstkommende kl 2100 er absolutt siste frist for bildeinnsending..

Suzuki

No boat needed..

opplag, oppgradering, mekking, pussing, sorg og fortvilelse, motorhavarier og bytter,glassfiberarbeid og tresløyd ...

ok har noen...

Lillefix bunnsmører (for det ER jo kvinnfolkarbeid :lol: )

Bilde_103___Small_.jpg

Legging av nytt fordekk på kutteren

resized_Bilde_247_.jpg

Reperasjon av forstevn på kutteren

resized_diverse_051.jpg

Litt hektisk skruing i ferien, og mistet skruene i kjølen. Men det er plass til å smugle folk her, oppdager vi :eek:

resized_DSC00042.jpg

Det er mange fine bilder i denne tråden, men en god del bærer preg av å være "skryte" bilder av egen båt..... disse egner seg etter mitt skjønn meget dårøig til en kalender...... Det er så langt omtrent bare en som har levert bilder av kalender kvalitet, det er Haj med sin flote serie fra Nordland... Æ længte ofte utover til Mjelle..... som Terje Nilsen så bra sier det.. Utrolig flotte bilder som er nøytrale og ikke hovedfokus på personer eller en spesiell båt.. Dette er noe som jeg anser som viktig om vi skal få en bra kalender..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Norveg - senter for kystkultur og kystnæring

norweg-web.jpg

Her er et bilde jeg tok i høst av norges flotteste kystkultur museum.

For mere informasjon anbefales nettsiden deres. Utstillingen omfatter kystkulturen fra starten for noen tusen år siden, og fram til i dag. Hvem vet, kansje båtplassen.no kommer dit en dag. Vi er jo så appsolutt representanter for dagens kystkultur.

Så selv om museet ligger utenfor de fleste medlemmers nærmeste utfartsområde vil jeg på det sterkeste anbefale stedet.

Håper dette bildet kan være med å løfte denne tråden fra "her er båten min" bilder :wink:

Beklager at bildet ble litt for stort, men fikk ikke redusert bildet nok. Men på en ennen side: En stor opplevelse trenger store bilder :flag:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Ser at det egentlig er kroken på døra for bilder som ikke er "arbeids"-relatert. Sender likevel inn to bilder til fra båttur i går. Iskaldt, men nydelig på havet. Vinteren har bitt seg godt fast her i området, selv om det er tidlig, selv for våre breddegrader.

Det siste bildet er av en harpun vi har stående i havna vår.

Synes det var liten respons på årets kalender sammenlignet med tidligere. Kom igjen folkens! Legg inn bilder!!

Vintertur

HPIM0450.jpg

Silke

HPIM0444.jpg

Vinter

harpun.jpg

Du gir deg ikke med flotte bilder....HaJ... Harpunen er meget flott..... og fortjener en plass i kalenderen :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...