Jump to content

Baatplassen kalender 2007

Suzuki

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Det skal nå bekjentgjøres at produksjonen og utsendelsen av kalendere etter alt å dømme begynner på mandag. :yesnod:

Det mangler 2 høytoppløselige bilder, som kommer kanskje i løpet av dagen eller morgendagen så kan skriveren settes igang.

Det hva jeg savner i kalenderen er felleshendelser. Ingen som har lyst til å føre opp båtustillinger, regattaer, offshore-race, schizofreni-møter o l?

Så folkens: bestill her - overskuddet går til drift av baatplassen-serveren.

2 eksempelsider her:

jan2007.jpgfeb2007.jpg

Og bare for å gjentar dette:

de som hadde ett eller flere av sine bilder med på kalenderen ifjor får et eksemplar av årets kalender gratis. Hvis de bare skal ha et stykk trenger de ikke å gjøre noe som helst; skal de ha flere må de sende bestillingen og betale for en mindre.

Andreas - fortsatt :blush::blush:

Men hvor oppretter jeg "min kalender" med personlig informasjo????? Kan bare ikke finne det....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Hvis jeg skulle komme med noen betraktninger om kalenderen så langt, som jeg likevel nå har gjort, så vil jeg først berømme utvalget, men....... :wink:

Kalenderen vil bli fin med 2 unntak. :yesnod:

Unntak 1: Jeg tror ikke jeg ville holde ut at en båtplassmedlem skal kikke over skulderen min en hel måned mens jeg sletter mine egne sure oppstøt i tråder jeg ikke har noe med. Og det hjelper ikke at vedkommende har solbriller! Nei, her skal det være BÅT. :smash:

Unntak 2: Det er mulig at man kan forestille seg en nattseilas i det mørke bildet. Joda. :lol:

Da har jeg et forslag; et par av Walter_S sine usedvanlig flotte bilder. Spesiellt det nederste/siste :flag:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Du kan henge et øyelapp over kalenderen denne måneden :lol:

Etter at det svarte bilde ble tatt gikk solen opp og nå ser man på den ekte kalenderen at det er et fyrlykt på bildet.

(Forøvrig ble det vel noe bytting ved høstbildene.)

Idag ble de første kalenderne postlagt!!

Fant også en løsning på opphenget: med en limpistol kan man lime papparkene sammen som en skriveblokk. Så da manglet det bare et hull i mitten til oppheng og ved overgang til neste måned lar arket rive seg lett løs fra resten av kalenderen.

Forøvrig enig: Walter er en kløpper til å ta gode bilder :yesnod:

Hei.

Og dermed var årets kalender i hus, - stilig! :flag: (Artig å få med eget bilde også iår).

Får ta opp tråden og lage noe slikt for forumet jeg driver også, Sagaforumet. Men det får bli for neste år.

Hilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:nono: Hei Baatplassen jeg mottok kalenderen idag og må si jeg ble meget skuffet over den!!! Kalenderen og bildene var veldig fine, men innbindingen var jo ekstremt dårlig

eller ingen ting overhode det var en konvolut med løse ark.. Det må da gå ann og få ringer i toppen eller huller slik at det går ann å sette inn hysing eller noe der. NEI DET MÅ SETTES INN RINGER I TOPPEN OG IKKE LIM PÅ DE TYKKE ARKENE!! :headbang:

En kalender nå det jo gå ann og bla i, det er jo derfor man har en kalender.. Og løfte et ark så detter det av IKKE BRA....

IKKE SÅNN DET BØR VÆRE OM VI SKAL HA GLEDE AV DEN. :nono:

Har hektet en nystartet tråd om bindingen til standard tråden om kalenderen for 2007.

Bindingen er et problem siden kalenderne lages enkeltvis siden de fleste er ulik - det finnes bare en kalender som har "M/B Mali" i toppen, noen få bestiller jo 2 eller 3 stykker. Det sier seg da selv at vi ikke kan sette bort trykking og innbinding. Ifjor prøvde jeg ulike varianter med hull og syntes selv at de ble for amatørmessig.

Jeg skal undersøke hva det koster dersom jeg stikker innom et sted for å få satt på ringer, evt hva utstyret koster. Baatplassen har et begrenset overskudd pr kalender etter at blekk, porto, papir og konvolutt er betalt, så det er ikke mye å hente, men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

Hvis noen vet hvordan det kan ordnes med ringer, evt hvor jeg kan få arkene (noen hundre) perforert før de blir skrivet på, slik at jeg kan stifte kalenderen, og arkene etterpå pent kan rives av, så er jeg veldig takknemmelig!

Hvis noen vet hvordan det kan ordnes med ringer, evt hvor jeg kan få arkene (noen hundre) perforert før de blir skrivet på, slik at jeg kan stifte kalenderen, og arkene etterpå pent kan rives av, så er jeg veldig takknemmelig!

Noe slikt som de har på clas ohlson er vel det du er ute etter?

Nei, jeg tror denne type hjelper ikke.

Med denne bindingen kan du ikke slå om arkene til baksiden. Det forblir en bok med en rygg. Skal du ha januar-arket bak (bak desember-arket når januar er historie), så funker det ikke lenger.

Kalenderbinding har ikke noe rygg - eller rettere sagt en rygg som er tynn som en tråd slik at det ikke spiller noen rolle dersom den ligger hvilket som helst sted mellom arkene.

M/B Mali!

Ser at du er "ny av året" her, så du kjenner vel ikke bakgrunnen for kalenderen. Dette er altså ikke noen "butikk" å snakke om, det er vår snille Andreas som på eget initiativ organiserer bilder, trykker hver kalender individuelt, pakker, sender og gjør alle tingene som kreves vedr. prosjektet, alt i alt en masse timers gratisarbeid for oss andre, for at baatplassen skal få inn noen kroner til sponsing av driften, som forøvrig bekostes og driftes av Ingar, helt på idealistisk basis.

Kritikken din blir derfor ganske ufortjent og treffer dårlig. Vi bør heller takke Andreas så pent for jobben han gjør for å skaffe oss denne vakre trykksaken!

Ta dette som en velment info fra en av de gamle her.

(Oppheng av kalenderen kan løses på ørti måter, fra en spiker i veggen til de mer forseggjorte oppheng av syrefast (AIS316) eller noe deromkring. )

God jul til deg og ditt mannskap!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Tok et enkelt søk på kalender oppheng og fikk opp denne linken. Finnes sikkert flere steder, bare man vet hav det heter.

Hva med en sånn "regningsklemme", sammenpresset fjærstål med to ståltråder som vris bakover slik de to trådene blir lengere og blir som vektstenger for åpne klemmen. Kalles de også "foto-klemme"?? Finnes i bokhandelen i forskjellige størrelser.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Tok et enkelt søk på kalender oppheng og fikk opp denne linken. Finnes sikkert flere steder, bare man vet hav det heter.

Yessss, det er noe sånt jeg hadde håpet å finne. Men kalenderen blir iaf ca kr 60/80 dyrere. Kommer tilbake til det når jeg har undersøkt nærmere neste uke.

Hva med en sånn "regningsklemme", sammenpresset fjærstål med to ståltråder som vris bakover slik de to trådene blir lengere og blir som vektstenger for åpne klemmen. Kalles de også "foto-klemme"?? Finnes i bokhandelen i forskjellige størrelser.

Ja da, man kan gjøre alt mulig, men litt proff burde det jo se ut :rolleyes:

Fin link for meg. Jeg kunne nemlig godt tenke meg å lage kalender for folket på Sagaforumet, og da var jo "Word-malen" for 2007 interessant. Tips om mer generelle maler for kalendere?

Ellers har jeg bladd frem og tilbake i kalenderen jeg fikk tilsendt, og etter 5 - 6 gjennombladinger, henger fremdeles arkene sammen. Nå er vel ikke det limet du brukte Andreas noe spesiallim for dette formålet?. I sin tid på 80-tallet da jeg brukte min BBC b Microcomputer, var det mange manualer til piratprogrammer som ble kopiert opp. Da limte jeg de sammen på samme måte som kalenderen, dog med skirting (gasbindaktig stoff) over ryggen. Og da brukte jeg et spesiallim for dette jeg kjøpte i velassortert bokhandel/papirrekvisitabutikk.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nei, jeg prøvde limpistol, arkene presset sammen med 2 metallprofiler. Ettersom det så ut som limingen på toppen av en vanlig rutet eller linjet skriveblokk så var jeg ganske fornøyd. Prøvde jo FORSIKTIG å blad og det holdt jo, så da syntes jeg at det var tilstrekkelig.

Men når vi nå har funnet en proff "råkalender" så regner jeg med sikkerhet med at dette blir et tilbud i fremtiden. Den kommer til å bli en del dyrere (samtidig gir akkurat det meg håp at jeg blir kvitt det allerede innkjøpte papir til 130,-kroners-kalender en :rolleyes: )

Før du bestiller kalenderen med personlige hendelser (bursdager m m)...

Du har kanskje allerede lagt inn bursdagene i fjor til forårets kalender, men kan ikke se dem når du titter i kalenderen her?

Hovedgrunnen er at kalenderen her er mangelfull, papirutgaven er bedre :flag:

Men selv om det skulle virke så har du ifjor kanskje ikke spesifisert at denne hendelsen (bursdagen altså) skal gjentar seg hvert år? Sjekk dette før du bestiller. Når du klikker på din 'bursdag' i skjermkalenderen her (pga denne mangelen må du muligens finne denne bursdagen i 2005) så kommer det først opp detaljinfo om hendelsen:

rediger1.gif

Så klikker du på 'rediger' oppe til høyre og kommer til neste bilde:

rediger2.gif

Og da har jeg markert hvordan det skal se ut for å få en bursdag riktig for 2007 og frem til 2011.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...