Jump to content

Kamerat uten båt

Lodda

Recommended Posts

Minner meg veldig om en kamerat, han er uhyggelig treg,han har tittet på haugevis av båter, men det blir aldri noe...men nå ser det ut til at det går i riktig retning, han har sikla på withen min lenge, og jeg vurderer og selge, så han følger godr med...tror det kommer,bare bruk god tid og vær med han på turer for å se på båt, det funker det...

Det første dere må få han til å gjøre er å ringe på noen båter og deretter gå å se på noen av dem. Rett og slett for å få roen på å leite, spørre og finne ut. Sett gjerne opp en liste over viktige ting å spørre om i forhold til båt. "Misbruk" et par båtselgere til å øve ham opp litt. Har selv gjort det og det kom godt med når drømmebåten lå for salg.. ;) Det og legge inn bud langt under selgers antydning og deretter diskutere pris er morro.

Fortell damen hans om romantiske kvelder ute i holmene med vin og herlige solnedganger. Får dere henne på gli så er mye gjort. Og fortell henne for guds skyld at man blir veldig brun og fin av å være på sjøen...

"Misbruk" et par båtselgere til å øve ham opp litt. Har selv gjort det og det kom godt med når drømmebåten lå for salg.. ;)

Håper det ikke er meg som blir misbrukt på en slik måte. Dette er rett og slett et tåpelig forslag.

Båten har sin faste plass i hagen.......

....Han har nå snakket om å kjøpe seg båt i 2-3 sesonger, men ingenting skjer....

Kameraten din vil IKKE ha båt, Lodda :nonod:

Jeg har inntrykk av at det er
du som vil
at han skal få seg båt.....

Ville han virkelig ha båt så hadde han skaffa seg den for lenge siden. Én ting er hva han sier (vil gjerne ha båt) en annen ting er hva han vil. Og det er jo tydeligvis ikke båt. Ikke alle mennesker er like, Lodda - noen synes det er greit å "sitte på" - mens andre blir "bitt av basillen" og slår til!

:wink: Mulig at han trives i rollen som drømmer - det er jo mye enklere også da. Inget ansvar, ikke noe styr med lensing / ettersyn - og så er det jo mye rimeligere da! :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 1 måned senere...

overtale din kamerat ja da er det bare å ta han med til sommeren når solen skinner som bare det å si,er det ikke deilig å kunne sitte bare i badebukse med reker en god vitvin og en dugfrisk aass pils. stupe i vannet når det blir for varm ha med gode venner/fam/kone å nyte utsikten og for ikke å snakke om å slippe å være avhengi av andre.det var denne måten vi kjøpte oss båt på så nå har vi det så herlig på vannet min kone å jeg.lykke til.

Enkel løsning. Be han flytte til Gvarv, her betaler jeg 500 kr i året for båtplass og ingen inskudd. Da har han ikke lenger noe grunn til og snakke om å vente med båtplass til han får båt :)

Desuten så er det et nydelig båtliv på Nordsjø

:D

Redigert av celzeron (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Ja Lodd...

Vi får bare snakke om de flotte båt-turene i lunsjen.

Da skal du nok se at han kjøper.

Vi får legge oss sammen og kose oss med en pils til sommeren.

Du skal nok se at han kommer etter... he he he

Hvis ikke alt bråket fra ungene mine skremmer han da.

Enkel løsning. Be han flytte til Gvarv, her betaler jeg 500 kr i året for båtplass og ingen inskudd. Da har han ikke lenger noe grunn til og snakke om å vente med båtplass til han får båt :)

Desuten så er det et nydelig båtliv på Nordsjø

:D

:flag: skal ikke være forutinntatt, men du får vel strengt tatt en god del mygg på kjøpet også... :lol::lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...