Jump to content

Etterlyser søppelsekker til båten.

SveinHa

Recommended Posts

I min nyinnkjøpte seilbåt, som har hatt seg en tur til eksotiske strøk, fant jeg en eske med søppelsekker. Disse er rimelig store, 49 liter, og utstyrt med stropper til å både knytte igjen posen med og til å bære etter. Helt suverene til normalt bysseavfall for en helg. Esken ser slik ut:

Hefty1.JPG

Hefty2.JPG

Finner disse til $9 i Junaiten men med frakt på $110 for 4 esker blir det jo en smule dyrt. Noen som vet om liknende produkter som selges i norge? Har grådig lyst til å få tak i flere før nåværende beholdning tar slutt...

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

For øyeblikket er jeg ikke inntressert i de men hva med en poll/tråd for felles bestilling for baatplassens medlemmer. Kan kanskje deles ut i forbindelse med jule bord, treff etc for å spare ekstra frakt i norge

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Der var jo en haug med firma i Junaiten som hadde disse på lager men de virket mest som om de solgte innenlands. Frakten på $110 var fra amazon.com da jeg vet de sender utenlands. Finnes sikkert rimeligere løsninger men håper på å finne liknende her hjemme.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Er ikke noe galt med de, har jo brukt de i alle år men de er litt små. Nå har jeg en stor firkantet plastbøtte hendende på innsiden av en skapdør og disse sekkene passer godt oppi denne. En helgetur, som sist helg fra torsdag til søndag, fylte vi opp en slik sekk og da var vi 4 personer ombord (+litt besøk). Har egentlig aldri sett behovet før jeg så dette i praksis.

Minner meg om søppelsekkene som deles ut til husstandene til avfallssorteringen i Tyskland: gul til det ene, brun til det andre, osv. Kanskje man trenger ikke å dra helt til junaiten. Men i butikkene har jeg ikke sett slike poser.

Forøvrig klarer jeg å knute igjen de fleste helt vanlige handleposer her hjemme etter at de er brukt som avfallspose.

Skal google litt om jeg finner noe i nærmiljøet...

Googling etter tekst og bilder med stikkord "gelber Sack" eller "gelbe Säcke" fikk frem haugevis med nettsteder. Slike deles ut gratis i DE og brukes til emballasje i avfallssystemet, men det ser ut at de noen steder er med knute- og bærebånd, andre steder uten.

gelberSack1.jpg

Men hvem som sender slike til utlandet, det vet jeg ikke.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...