Jump to content

Useriøs markedsføring fra båtland.no

Snoopy

Recommended Posts

Kom på brygga for et par uker sia.

Stopper ved oppslagstavla, ser reklame for høstsalg hos båtland.no. Fant ut at jeg skulle se nærmere på dette på internett seinere.

Låser meg ut porten til brygga, to meter høg. Går ut til båten, ut utliggeren, åpner kalesjen, og ser et stort, møkkete fotavtrykk på den kremhvite puta... :sad:

Hvem f..n har vært i båten min? Innbrudd?

På sjåførstolen ligger det tre reklameblad fra båtland.no... GRRRR! Det er ikke mulig å legge noe dit uten å ha vært inne under kalesjen, dermed var vel fotavtrykket oppklart.

Hørte litt rundt med andre som har båtplasser, og joda, det var mange som hadde funnet slik reklame i båtene sine. Ingen satte pris på det.

Det er jo selvfølgelig mulig å ta seg over/rundt den låste porten for å komme seg ut på bryggene, men ei låst dør er vel ei låst dør? For meg blir dette som om noen skulle klatre inn soveromsvinduet mitt, for å legge reklame i sofaen hjemme!

Toppen av det hele; på livbøyestativet båtforeningen har inne på land, var det trædd inn 30-40 reklamebrosjyrer mellom livbøya og kastelina. Hva med å tenke over hva ei livbøye faktisk står der for? Om den skulle være nødvendig å bruke, er det jo ikke særlig tidsbesparende å måtte fjerne reklame først!

Saken er tatt opp med styret i båtforeningen, reklamen på tavla fjernet; så useriøse aktører vil vi ikke la promotere seg hos oss.

Vi som fikk levert reklame inne i båtene våre, vurderer om vi i fellesskap skal anmelde båtland.no for innbrudd.

Er dette en framgangsmåte dette firmaet har brukt flere steder?

Uansett, jeg kommer for all framtid til å boikotte dette firmaet, slik markedsføring liker jeg ikke! :nono:

Dette minner meg om en gang Tollvesenet hadde vært på besøk i havnen vår. De hadde tatt seg inn under kalesjen på min Viksund, og hadde hengt opp en pose med diverse greier på rattet.

De ble sporenstreks oppringt, og avkrevet lovhjemmel for å bane seg adgang til mine private gjemmer.

De uttrykte sin uforbeholdne beklagelse og lovet å ikke gjøre det igjen ... :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Et firma som tilbyr vask av kalesjer har gjort tilsvarende på Nøtterøy/Tjøme. Muligens i Tønsberg også. Fant reklamen inni båten! Da ble jeg litt forbanna må vite, men jeg har ikke orket å ta tak i det.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Et firma som tilbyr vask av kalesjer har gjort tilsvarende på Nøtterøy/Tjøme. Muligens i Tønsberg også.
Det er nok den samme reklamen jeg fant i båten min i Horten. (Et gult plast ark, om jeg ikke husker feil ?). Den var innenfor kalsejen, men de har nok bare stått på brygga og lagt den inn. Dette er nok over grensen til hva vi burde godta. At noen går inn i båten er definitivt over grensen.

Gerhard

Jeg husker rett og slett ikke hvor jeg fant den, men det kan godt hende den bare var stukket på innsiden. Syns allikevel at denne markedsføringen er helt på kanten, og får hverfall meg til å velge andre enn akkurat dette firmaet.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Hei

Jeg opplevde det samme - kom i båten forrige helg, og fant reklamen fra dem på dørken i cocpit. På grunn av regn hadde fargen fra reklamen trukket ned og farget teaken! Jeg ble mildt sagt IRRITERT!!!

Dette hadde jeg tatt opp på en ganske direkte måte med de som har levert ut reklamen. De har ingen rett til å gjøre noe sånt, og etter min mening får de erstatte den skaden de har gjort.

Til Snoopy,

Svar på ditt brev/innlegg:

Hei,

Jeg vil først og fremst beklage på det sterkeste det du har blitt utsatt for.

Jeg skjønner godt din irritasjon over at noen har tråkket på din sofa og lagt igjen reklame i din båt. Slikt skal ikke skje og dette er selvfølgelig helt uakseptabelt.

Det er riktig at vi har fått noen til å dele ut reklame i deres område, men vi tar selvfølgelig sterk avstand fra det som har skjedd og hvordan disse har gått fram.

Vi har nå tatt kontakt med de personene som har utført arbeidet med å dele ut reklame, og vedkommende vil aldri mer få jobb hos oss. Dette kan vi garantere.

Jeg kan med dette også bekrefte at de som har delt ut reklamen ikke har hatt tilgang til nøkkel til deres bryggeanlegg. De har kommet per båt.

Vi beklager og tar selvkritikk for at det har blitt lagt ut reklame i deres båter, og jeg kan med dette garantere at dette aldri mer vil skje igjen.

Jeg og mine kollegaer i Båtland AS vet godt hvorfor det settes ut livbøyer, og vi er selvfølgelig helt enig med deg om at det er uakseptabelt å legge reklamemateriell mellom livbøye og kasteline. Vi beklager også på det sterkeste at dette også har funnet sted.

Vi takker for at du har gitt oss denne tilbakemeldingen slik at vi i framtiden kan sikre oss mot at noe tilsvarende skal skje.

Vi vil ta opp hva som har skjedd i Mo Båtforening internt i vår bedrift, og jeg vil personlig skjerpe retningslinjene for hva slags markedsføring vi skal drive i tiden som kommer. Dette skal garantert ikke gjenta seg.

Mvh

Daglig leder

Båtland AS

Til den det måtte gjelde

Vedrørende reklamemateriell i båter:

Vi vil opplyse om at vi allerede har tatt kontakt med de personene som har klaget på å ha mottatt reklame fra oss i sine båter.

Hvis noen har lidd skade som et resultat av vår reklame, vil vi selvfølgelig ordne opp i dette på en skikkelig måte med de det måtte gjelde.

På bakgrunn av leserinnleggene på baatplassen.no vil vi skjerpe retningslinjene for hva slags markedsføring vi skal drive i tiden som kommer.

Vi beklager på det sterkeste hvis noen har lidd skade eller har irritert seg over vår måte å dele ut reklame på.

Båtland AS er en seriøs båtbutikk som ønsker å samhandle med sine kunder på den aller beste måten. Vi tar selvkritikk for måten enkelte har mottatt reklame fra oss, og vi vil gjøre hva vi kan for å rette opp det skjeve inntrykket dette har skapt hos noen båteiere i tiden som kommer.

MVH

Båtland AS

Helt grei rediggjørelse fra Båtland her.... setter pris på slik bekalgelse.. :flag:

Men reklamen hadde jo sin misjon da... i allefall for noen av oss som ikke bor butikkens nedslagsfelt.. Jeg har blant annet fattet interesse for gummibåtene Hondawave de selger og vil avlegge butikken en besøk neste lørdag når jeg skal til tigerstaden en tur.. for ta disse nærmere i øyesyn... og hvem vet hva som da blir utfallet..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Helt grei rediggjørelse fra Båtland her.... setter pris på slik bekalgelse.. :flag:

Men reklamen hadde jo sin misjon da... i allefall for noen av oss som ikke bor butikkens nedslagsfelt.. Jeg har blant annet fattet interesse for gummibåtene Hondawave de selger og vil avlegge butikken en besøk neste lørdag når jeg skal til tigerstaden en tur.. for ta disse nærmere i øyesyn... og hvem vet hva som da blir utfallet..

quote.gif

All publisitet er jo som kjent bra, faktisk nesten uansett ser det ut til.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Har faktisk veldig gode erfaringer med Baatland, kjøpt for antagelig 15-20000,- der i år. Når det

gjelder utdeling av reklame, er det mange overivrige som deler ut reklame. Kanskje ungdommer,

som tar en veldig lettvin måte. Men butikken, de annsatte er veldig kompetente.

Det er hygglig att de som har fått tilgriset båtene, har fått dette ordnet.

Vi sees!

Et firma som tilbyr vask av kalesjer har gjort tilsvarende på Nøtterøy/Tjøme. Muligens i Tønsberg også. Fant reklamen inni båten! Da ble jeg litt forbanna må vite, men jeg har ikke orket å ta tak i det.

Ja det er Thoresen kalesjefirma i Tønsberg som har trasket rundt på båtene i Tønsberg.

Stygge skomerker på min båt, riktignok på dekk bare men prinsipielt er dette for meg å gå over streken. Hva loven sier er jeg ikke sikker på , men det jeg vet helt sikkert er at jeg IKKE kommer til å benytte dette firmaet til noe som helst.

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Hvis noen hadde lagt noe info inn i cock-piten min, uten å trampe inn, hadde jeg lest budskapet. Hadde det vært noe int, hadde jeg spart på det. Ellers ville bare hevet det.

Om lovligheten her, spiller for meg ingen rolle. Mest opptatt av gode tilbud. :yesnod:

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...