Jump to content

Useriøs markedsføring fra båtland.no

Snoopy

Recommended Posts

Synes det virker som Båtland har hatt en god ide som dessverre slo litt feil jeg...

Når det er sagt synes jeg det ser ut til at de har løst det på en tilfredstillende måte :yesnod:

Og det har nok muligens skaffet de litt reklame...

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Alle kan være uheldige - og når man leier inn en tredjepart på denne måten kan man fort miste oversikten over hva som skjer og hvordan ting blir løst. Synes det tjener dem til heder at de rydder opp etter seg og jeg sitter tross alt igjen med et positivt intrykk av firmaet.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Ryddig og grei opprydding fra Båtland sin side. Det er jo ikke lett å holde kontroll på alle budene, men som de selv sier så skal retningslinjene nå skjerpes inn - noe de sikkert er tjent med. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Å gå inn på et lukket område og legge fra seg reklame i båtene er definitivt å trå over grensen. Det tror jeg alle er enige i.

Båtland har gjort det de kan gjøre for å ordne opp i blemmen. De har kvittet seg med dem som utførte arbeidet.

Jeg bare lurer veldig på hvordan båtland hadde tenkt seg at disse flygebladene skulle distribueres til båtfolket.

Et tips til Båtland der er som noen i havna hos meg gjorde i sommer.

Der hadde noen kommet i båt og lagt en reklamebrosjyre under vindusviskeren inni en brødpose. Sikkert gjort på et sekund og en rull med 100 poser koster jo nesten ingenting. De som ikke har viskere har sikker mulighet for å få en pose festet et sted som ikke skader båten?

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Jeg syns ikke vi skal tipse om ideer til hvordan det kan plantes mere reklame hos oss. Jeg ønsker ikke reklame - hverken i postkassen eller i/på båten.

Hvis vi av en eller annen årsak er borte fra båten en periode, vil akkurat denne ideen også kunne være til hjelp for tyver i området - så kan de se hvor de kan "jobbe" uforstyrret.

At båtland.no ikke har tenk igjennom på hvordan overleveringer av reklame til båter skal skje, i en båthavn, er underlig. Vi snakker om båtfolk og båter, ikke sant.

Båtene har hverken ringeklokke, dør eller postkasse, så problematikken burde være kjent. Enten av båtland.no, reklamebyrået eller av budene som får betalt for en akseptabel leveranse.

Kan ikke tenke meg at budene ikke har fått en instruks.

Båtland.no: I mine øyne har dere bæsja i skuffen!

Jeg oppfatter at det gå inn i en båt med et ikke låst kapell, det samme som om noen gikk inn i og satte seg min ulåste bil, i min ulåste garasje eller inn mitt ulåste hjem, et overtramp og ett inntreden i mitt private sfære.

Hvis båthavna var i tillegg låst, blir det enda litt alvorligere. Jfr. f.eks. et låst fellesareal/bakgård i et sameie/borettslag.

Hva sier lovverket, forsikringsselskaper, vedtekter?

Hvis man skal dra strikken litt ekstra, så er det også et sikkerhetsmessige og et ansvarsmessig aspekt også

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Jeg setter pris på at Båtland kommer med beklagelser.

Men... jeg lurer fortsatt litt på hva slags beskjeder budene hadde fått om hvordan reklamen skulle deles ut. Tviler sterkt på om det er samme bud som har vært i min innsjø, og hos f.eks Stein Erik?

Jeg skjønner ikke problemet mere, her har etter min mening batland.no beklaget det som har hendt offentlig på en ryddig og grei måte...

Men fortsatt er det noen som aboslutt skal sparke de som har lagt seg flate og ligger nede... Jeg må si at jeg liker ikke slik smafunnsutvikling... Her sparker jo i tillegg de som ikke er rammet hardest også :nonod: men de liker det vel siden de kommer ilende til...

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg vil ile til å si at jeg berømmer båtland.no og synes de har reagert voksent.

Mitt innlegg omhandler det prisippielle og jeg vil tro at båtland.no ønsker å høre om alle reaksjonene til alle. De vil vel gjerne i fremtiden markedsføre seg og sine produkter slik at de får solgt de.

Å sparke de svake er ikke min stil, men My Boat is my Castle. :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det var da svært så hårsår du er.

Det kan du si, men vi er forskjellige, sånn er det bare :smiley:

Jeg er hvertfall IKKE interessert i at andre skal legge ting inn i MIN båt uansett hva det måtte være. Å åpne kalesjen i andres båt er for meg det samme som et innbrudd. Man skal ikke

(og klarer ikke) å låse alt her i verden.

Som en annen nevnte her så er dette også en invitasjon til tyver og sier at her er det ingen alarm.

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Om jeg blir regnet med blant de sparkende så vil jeg presisere at det ikke er meningen å sparke noen som helst.

Det eneste jeg savner i redgjørelsen er et godt svar på hvordan de hadde tenkt å nå båtfolket med reklamen.

Det er en kjennsgjerning at følgende strategi har vært brukt av mange når de har tabbet seg ut:

1. Legge seg flate og innrømme blemmen.

2. Gå offentlig ut og kommunisere at de tar ansvar.

3. Love å rydde opp.

4. Sparke/straffe noen under seg i organisasjonen for å vise handlekraft - og vips er oppryddingen gjort.

5. Legge inn noen fraser om å gjennomgå interne rutiner

6. Håpe på at de fem trinnen over gjør at de blir tilgitt i markedet.

Problemet er at den samme strategien også blir brukt når det faktisk er noen under en i organsisasjonen som har tabbet seg ut.

Derfor er det ikke alltid like lett å avgjøre om en slik redgjørelse er pisspreik eller en forklaring på de faktiske hendelsene. Til syvende og sist blir det opp til hver enkelt å avgjøre hva de vil tro.

For min del er svaret på spørsmålet om hvordan de hadde tenkt å nå båtfolket med reklamen (om "budet" hadde gjort jobben sin skikkelig) avgjørende for min oppfatning.

Redigert av tj (see edit history)
...

Som Akult skriver kan slik reklame være en innbydelse til ubudne gjester.

Blir ikke det litt dumt?

Ligger en båt inne i havna, så betyr jo det at det ikke er folk ombord, eller..?

:confused:

Redigert av vikers (see edit history)

Er det gode tilbud, så legg gjerne enn prisliste inn i båten. :yesnod: . Men ikke tramp inn, men legg

den pent under sprayhooden.

Det er klart hvis en klatrer over låste dører og inn i båter med lukket presenning, så er det overtramp.

Ta heller og plast budskapet og heng det opp på oppslagstavle.

Vi sees!

1. Legge seg flate og innrømme blemmen.

2. Gå offentlig ut og kommunisere at de tar ansvar.

3. Love å rydde opp.

4. Sparke/straffe noen under seg i organisasjonen for å vise handlekraft - og vips er oppryddingen gjort.

5. Legge inn noen fraser om å gjennomgå interne rutiner

6. Håpe på at de fem trinnen over gjør at de blir tilgitt i markedet.

Dette er den heller seriøse delen. De mindre seriøse starter gjerne slik, før de motvillig kommer til punkt 1. (ref. Tine):

000. Nekte for at du har gjordt noe galt

00. Skylde på andre

0. Hevde at "det er jo noe alle gjør".

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...