Jump to content

diesel på tanken om vinteren

my lady

Recommended Posts

Min erfaring når det gjelder bensin er at den kan lagres i årevis å fremdeles være brukbar. Mulig den gradvis blir litt dauere, men den blir ikke direkte dårlig. Selvsagt kan man få kondens i den, men det avhenger mye av lagring og div. forhold. Når jeg hadde påhengere fylte jeg bare etter med ny bensin på våren, ofte at det var over halv tank med "gammel" bensin. Aldri noen problemer.

Har drevet en del med veterankjøretøy. Vanligvis ikke noe problem å la de stå noen år - bensinmessig sett. (motoren bør jo ideelt sett gå noen ganger i året p.g.a pakninger osv.)

"Rekorden" min var når jeg hentet en moped som hadde stått ca. 15 år. To tråkk på kicken og ut å kjør.

Gammel bensin, men det gikk da. Vel dette var en kuriositet og ikke en anbefalning til båtbrukere.

:smiley:

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...