Arnstein Startet 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2006 (redigert) Registrerer at dette også var en Fairline. Her i Stavanger hadde vi, som mange vet, en stygg brann for tre år siden. Kanskjer jeg husker feil, men har det ikke vært en brann til i fjor på sørlandet? Vet Skipper _Worse ligger på lur når jeg stiller pørsmålet , men kan det være noe med Fairline sine båter som enventuelt kan gjøre dem mer brannfarlige enn andre, f.eks. filosofi for utforming av motorrom og motorinstallasjon? Jeg vet ingenting om brannårsaken, og som så kan nok spørsmålet oppfattes tendensiøst. Det er ikke min intensjon å sverte, men heller å få ryddet enventuell tvil til side. Fairline er et utsøkt båtmerke og i mine øyne regnet for å være blant det ypperste. Likevel stusser jeg litt over disse brannene. Her bør alle brannårsakene opp på bordet og undersøkes for enventuelle felles trekk. Redigert 21.Oktober.2006 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
M/B Shanty Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 hmmm, cognac er brannfarlig, og i samenheng med høy cigar føring er det jo økt brannfare...... Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Skipper Worse Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 Der kom Shanty meg i forkjøpet, ja! :lol: Spørsmålet er absolutt interessant og jeg kunne godt tenkt meg å vite svaret; men det får man neppe, siden det ville kreve kunnskap om alle detaljer i brannårsaker i alle tre brannene du nevner. Dessuten er det et stort sprang i årsmodeller. 32-foteren ved Ålesund må ha vært fra tidlig 80-tall. Den som brant under Tall Ships' Race i 2003 var en 1996-model Phantom 37. Jeg vil helst tvile på at en eventuell feil i konstruksjonen ikke hadde blitt oppdaget på så lang tid som (for begge) fra produksjon til brann. En annen sak er at når så lang tid er gått mellom produksjon og brann, så har det nok sannsynligheten for seg at brannårsaken ligger andre steder enn i konstruksjon og produksjon. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sydvesten Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 Jeg kan vanskelig tro at det er noen større sansylighet for at Fairline lagere mere brannfalige båter enn andre.... Jeg har nok mere tro på at skipperne ombord her kan ha tuklet med det elektriske anlegget eller gassystemer på egen hånd uten de hadde det rette antall tommeltotter.... Kan nok tenkes at skipperne heller burde holde seg til de oppgaver Fairline tenkte seg i utgangspunktet... På CBC dekket som skipperen her inne så fint prediker om... og utøve de aktiviteter som dette dekket best egner seg til..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hanssae Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 Skal det bli enda en ting til å bekymre seg for nå , i tillegg til dieselprisen Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 skipperne ombord her kan ha tuklet med Fairline-skippere driver ikke og "tukler med". Vi er ikke så smålåtne. Vi kort og godt tar det vi vil ha, vi, hva enten det er C, B eller C eller annet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 (redigert) En annen sak er at når så lang tid er gått mellom produksjon og brann, så har det nok sannsynligheten for seg at brannårsaken ligger andre steder enn i konstruksjon og produksjon. Jeg tror ikke vi skal se bort i fra muligheten for at Fairline skippere har høyere tanker om sine egne kunnskaper og ferdigheter enn andre Fra spøk til revolver - dette er tilfeldig. Det blir omtrent som å si at Fairline båter har større sannsynlighet for å synke etter at Farstad gikk på og sank utenfor Arendal i sommer med sine nye Fairline 62. Og det har de jo ikke - eller Redigert 21.Oktober.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 Og det har de jo ikke - eller Æhhhhhhh, klarer jeg motstå agnet eller........ Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 21.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2006 Hmmm. Kanskje på tide å døpe om båtmerket til Fireline.... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 Vis du har en drøss med blondiner på pjolterterassen , da er ikke brannen langt unna . Sier vel seg selv det vil jeg tru . Blondiner og alkohol er vel døfødt i utgangspunktet . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Skipper Worse Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 muligheten for at Fairline skippere har høyere tanker om sine egne kunnskaper og ferdigheter enn andre Ikke umulig at det er slik, men sannsynligheten for at de tankene er riktige, er jo også svært høy Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hanssae Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hmmm. Kanskje på tide å døpe om båtmerket til Fireline.... Båten som tok fyr i Stavanger blir markedsført som Fearline , kansje like greit for dette eksemplaret ... Det er forøvrig fornøyelig å registrere hvor positive enkelte kan være , sitat : DETTE ER GREI JOBB MED LIT ARBEID SÅ HAR DU EIN KJEMPE BÅT Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Fearline Panton... Kan det være snakk om en billig Kina-kopi med tvilsom kvalitet det er snakk om... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 23.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Det er forøvrig fornøyelig å registrere hvor positive enkelte kan være , sitat :DETTE ER GREI JOBB MED LIT ARBEID SÅ HAR DU EIN KJEMPE BÅT Det svidde skroget står fortsatt innebygt i et presenningshus rett bort i høgget her. M.a.o. fortsatt tilgjengelig for et entusiastisk båtmenneske med rikelig mot og tiltakslyst. Prisen må nok ned flere hundre tusen tror jeg. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Keiko Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hei Var i nærheten da Fairlinen tok fyr under Tall Skip`s Race utenfor Stavanger.. Det var et lite hyggelig syn.... Har vært ombord i mange eldre båter for å hjelpe eierene med div. elektrisk. Og en ting er sikkert, det er et under at ikke flere båter går opp i røyk :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Det svidde skroget 39.000 for bare skroget er jo en bra pris det, for en nevenyttig mann med godt om tid. Det kunne jo blitt en "killer" skjærgårdsjeep eller kanskje heller klassisk daycruiser? Mange muligheter her ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
power Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Lukten er sikkert finn etter en så stor brann Men det er jo "bare " å sandblåse det som er igjen og legge på to strøk med maling så er jo båten klar til nye utflukter Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 23.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 39.000 for bare skroget er jo en bra pris det Ja, beklager at jeg ikke så den oppdaterte annonsen. Husker for en tid tilbake at prisen var vel et par hundretusen dyrere. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
power Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Ja, beklager at jeg ikke så den oppdaterte annonsen. Husker for en tid tilbake at prisen var vel et par hundretusen dyrere. Da var det inkl 2 stk Volvo maskiner Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Kanskje det dreier seg om statistiske klynger? Noen må spille offeret....og denne gangen ble det Fairline? Da kan vi hvertfall ta det med ro, for det er helt naturlig.... http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/26/483975.html Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.