JonnyBoy Startet 22.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2006 (redigert) Skulle vaske felgene på bilen i helgen, og kjøpte en flaske med Biltema Felgrens. Etter å ha sprayet litt, syns jeg det var noe utrolig kjent med kløen i øynene, svien i halsen og tørrhosten jeg fikk. Kikket på flasken, og hva ser jeg: inneholder oksalsyre. Nå ligger båten fortsatt på sjøen, men jeg skal definitivt prøve felgrensen som cleaner når jeg tar opp båten. Aner ikke hvor konsentrert dette produktet er i forhold til anerkjente båtprodukter, men prisen er det ikke noe å si på: kr 39,90/liter (art.nr 36-1717). Vanligvis betaler jeg en liten hundrelapp for en halvliter med cleaner/vannlinjerens! NB: det virket bra til å rense felgene også.... Redigert 22.Oktober.2006 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
olpi Svart 22.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2006 Tok det gule i vannlinja med autosol - det gikk veldig enkelt vekk med den. Sitér dette innlegget Link to post
joda Svart 22.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2006 Jeg har prøvd den på båten,virker veldig bra..Fjerner gul fargen ved vann linjen lett Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2006 Jeg skal forsøke felgrensen på strekkfisker og vaier - hvor det er noe "kronglete" å komme til med autosol. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Har også prøvd saltsyre. Meget effektivt. BL Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
tom-ass Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Og jeg bruker Jotun Kraftvask! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mariell Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 (redigert) Hvis du bruker Kraft vask så spyl VELDIG godt etterpå. Mener å huske at det innholder kaustiksoda og Gelcoten er ikke så veldig glad i det. Men det er veldig effektivt og rimligt. Redigert 28.Oktober.2006 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
tom-ass Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Spyler gjør jeg. Det står også på flaska. Jeg satte enkelt og greit vannsprederen under båten, med moderat trykk, slik at det ikke sprutet over hele båten, men kun under vannlinjen. Sto slik i flere timer. Her jeg bor er vann gratis, og med tiden til hjelp gikk dette som en drøm. Kan ikke se at det tar skade iallefall. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
SRA Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Jeg bruker hempel sin, GELCOAT CLEANER suveren på rens av gelcoat og ikke minst på sklimønster på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Jeg bruker også hempel sin, GELCOAT CLEANER det er noe av det beste jeg har brukt, tar det gule i vannlinjen lett mvh aanton Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.