Jump to content

Forslag til plassering av septik i Draco 23"

vinc79

Recommended Posts

Her var det stille, har alle gått i vinterdvale...? :crazy:

Ingen andre som har noen tips eller erfaringer ang plassering og størrelse? (el toa)

Hei

Jeg er gået i "aktiv" vinterdvale....... Begge mine Draco'er er i vinterhi, men det betyder ikke at der ikke skal arbejdes. Min 2500 Flyfish er jo et renoveringsprojekt som skal laves fra A-Z. Suntop'en skal have nye manifolde, det er rimeligt nemt.

Flyfish'en skal jeg netop have installeret septiktank i her i vinter. Planen er at jeg svejser en special tilpasset tank i rustfrit stål, som kan installeres under dørken i kahytten, regner med at den kan indeholde 50 liter. Der skal laves to tilsvarende tanke til ferskvand, som også placeres under dørken. Se billedet, tankene placeres imellem spanterne.

Der er faktisk fire rum, de tre bliver brugt til tanke, det sidste bliver brugt til bordsøjle, den går jo under dørken.

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7215/Billede_41_.jpg

Når tankene ligger i midten, er vægtfordelingen perfekt, det betyder intet om tankene er fulde eller tomme. Originalt ligger vandtanken på bagbord side af bagbord motor. Det er egentlig ikke så praktisk, da vandet bliver varmt og vægtfordelingen varierer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...