vinc79 Startet 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2006 Heisann! Har en 86 mod Draco 2300 og kunne godt tenkte meg å installere septik tank i vinter... Men hvor skal jeg plasere den? Noen som har noen gode forslag/erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Originalt mener jeg den sitter på SB side ved siden av tanken under førersetet. Den gjør det på de gamle i hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 23.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Var det noen av Draco'ne som hadde septik orginalt? noen som vet størrelsen/dim. på tanken? Vil det si tilsvarende der vanntanken er plassert bare på motsatt side? Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 26.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Her var det stille, har alle gått i vinterdvale...? Ingen andre som har noen tips eller erfaringer ang plassering og størrelse? (el toa) Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Det finnes en Draco klubb på sørlandet som sikkert kan hjelpe deg. Eller fikk jeg mange svar fra hjelpsomme folk på WindyBoats som er behjelpelige med Draco spørsmål. Fargekoder, produsent på kalesje, dekorstriper osv. Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 26.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Har denne Draco klubben noen hjemmeside? Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Her var det stille, har alle gått i vinterdvale...? Ingen andre som har noen tips eller erfaringer ang plassering og størrelse? (el toa) Hei Jeg er gået i "aktiv" vinterdvale....... Begge mine Draco'er er i vinterhi, men det betyder ikke at der ikke skal arbejdes. Min 2500 Flyfish er jo et renoveringsprojekt som skal laves fra A-Z. Suntop'en skal have nye manifolde, det er rimeligt nemt. Flyfish'en skal jeg netop have installeret septiktank i her i vinter. Planen er at jeg svejser en special tilpasset tank i rustfrit stål, som kan installeres under dørken i kahytten, regner med at den kan indeholde 50 liter. Der skal laves to tilsvarende tanke til ferskvand, som også placeres under dørken. Se billedet, tankene placeres imellem spanterne. Der er faktisk fire rum, de tre bliver brugt til tanke, det sidste bliver brugt til bordsøjle, den går jo under dørken. https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7215/Billede_41_.jpg Når tankene ligger i midten, er vægtfordelingen perfekt, det betyder intet om tankene er fulde eller tomme. Originalt ligger vandtanken på bagbord side af bagbord motor. Det er egentlig ikke så praktisk, da vandet bliver varmt og vægtfordelingen varierer. Sitér dette innlegget Link to post
hjalmar Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 https://baatplassen.no/i/index.php?act=Atta...post&id=182 Her finner du tegning. Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 1.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.