Jump to content

Søker små og store jobber på båter fra nå og utover

vikers

Recommended Posts

Heisan,

Etter en avklaring med sjefen sjøl her, Ingar, så forsøker jeg en slik type "annonse".

Jeg har som de fleste nå vet vært plaget med en hodepinesykdom i lang tid, og er derfor trygdet i vente på en operasjon - noe som nok vil ta sin meget lange tid. I mellomtiden må jeg gå på sterke medisiner, følges opp på sykehus og ikke få lov til å jobbe fast. :cryin::headbang:

For en som er vant til å arbeide mye og iallefall 50 t. + på jobb, blir de gode dagene veldig lange.

...og det er klart at etter å ha hatt en meget god jobb i mange år, er rehabiliteringspenger ikke langt unna hva jeg hadde i skattetrekk sist år - forskjellene blir store.

Derfor kunne jeg tenke meg å se om noen ville slippe unna drittjobbene, vaskejobber, pussejobber, skrapejobber, nedsliping, malingsfjerning etc. etc. på sine båter - både nå i opplagstiden, men også til våren før utsetting!! (Si ifra nå, så prikker jeg inn i boken).

Jeg har jo helt klart størst erfaring innen trebåter, men kan nok ta grovjobber på plast også.

Har det meste av verktøy - forbruksvare og slikt blir vi enige om.

Jobber greit i alt slags vær, bare det er strøm frem til båt og presenning rundt båten (har pusset trebåter på vinter før kan du si. :cool: )

Bor i Skien, og er mobil i rimelige avstander i begge retninger.

Men som sagt - Det må bli etter en fastprisavtale(rimelig sådann :) ), for jeg må ta det på de gode dager - heldigvis er de fleste dette nå. Men jeg jobber godt, nøye og lenge når jeg først jobber - det er jo så fryktelig moro! :smash::smash:

Send en IM eller en E-post: petter@tim.no - gjerne med et telefonnummer, så ringer jeg dere opp igjen!

For de av dere som virkelig er i det hjelpsomme hjørnet, så kan dere kanskje tipse havna deres om denne "annonsen", eventuelt redigere den og skrive den ut, og henge den på en oppslagstavle, men det er mye å be om - det vet jeg - så forventer ikke dette.

mvh

/Petter

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Kjempeflott tiltak (hermet etter Lasse). Tiltredes :wink:

Har noen ganger trengt en fagmann til en besiktigelse for deretter sette opp en handlingsplan over evt. oppgraderinger eller reperasjoner. Hva vil det koste og hvor lang tid? Hva må jeg gjøre nå og hva kan jeg vente med. Videre ønsker jeg hjelp til å sette opp en materialliste og å få vite tidsbruken og kostnadene.

Deretter må jeg bli forklart på hva jeg kan gjøre selv og hva som jeg bør sette bort til fagfolk. Hvor finner jeg fagfolkene? Hva koster de? Hvor er de? Er de ledige nå? Referanser?

Da er det greit å kunne forholde seg til kun en person som dermed hadde hele oversikten!!

Endelig finner jeg Skuta og står jeg der da med glansbildet av en nydelig båt i solnedgangen. Men overmotet forsvant som dugg i solen.

Tar du hele jobben vikers?? :sailing:

PS: Når jeg bygde hus,ansatte jeg en pensjonert tømmermester som overkickador og utførende snekkertrollmann. Hele byggeprossesen forløp seg som en glideflukt gjennom neonrosa skyer :seeya:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Hei Vikers

Jeg skulle i grunnen hatt laget et garderobeskap foran pantrybenken og muligvis bygget om toalettet noe. Dette er kun trearbeider. Jeg skal spørre Gaia om tillatelse :blush: til å sette dette bort.

I tillegg funderer jeg på en elegant måte (har ikke funnet det helt ut ennå) å få snudd og senket den doble førerstolen slik at den inngår i en usofa ved landligge.

Jeg bor jo bare en halvtime eller så unna også.

mvh tuffff

Der vil også, om du er interessert, være marked for henting/bringing av båter.

Det betinger at du er sjøvant/kan handtere flere båt-typer.

Oftest er det rimeligere å frakte båter på vann, fremfor på land, tross driftsomkostninger.

Jeg har et par ganger fått anledning til å være med å hente båter over lengre strekninger sammen med eiere, noe som er gøy.

Jeg har akkurat fått forespørsel om å hente en Princess, ca 2 dagers tur. Betaling? Tja, noenlunde bra :-)

Pratet forøvrig med en kar fra Egersund for et par dager siden. Mulig henting av 40 fots seilbåt i Danmark til våren.

OM du velger å gjøre slikt, vil jeg anbefale egen "ansvarsforsikring", slik at eiere av båter føler seg trygge på sikker og trygg handtering av farkost.

Det betinger også en del forundersøkelser fra din side, på tilstand på gjenstand som flyttes, jeg tenker da på filtertilstand, tankrengjøringer, motortilstand etc før turer.....

Utover det, lykke til. Jeg får rett som det er forespørsler om utbedringer og andre typer arbeider. Jeg har foreløpig avslått, men det er mulig at jeg neste vinter tar noen båter hjem til meg for å utføre arbeider. Jeg har plass til ganske mange/store båter isåfall. Hvis du har plass hjemme hos deg til å lagre båter, er jo det absolutt det beste for mange, da de overlater også vintertilsynet.

Hei Vikers,

Fint tiltak.

Kanskje ikke helt din gate, men jeg skulle svært gjerne hatt en kar som deg til en ukes? jobb i båten min. Det er vesentlig det elektriske jeg synes kunne ha godt av en gjennomgang og delvis fornyelse. Kan eventuelt stille opp med kost/logi i tillegg til omforenet betaling. Skulle andre enn Vikers føle jeg kallet er jeg takknemlig for allle henvendelser. Sarpsborg.

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...