Skipper Worse Startet 24.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2006 Engelskmennene ser ut til å kunne ta fullstendig innersvingen på både Volvo Penta og Cummins Mercruiser Diesel. Både ISP og Zeus blir irrelevante så snart som Yellow Fin Variable Surface Drive kommer på markedet. VSD er en hydraulisk drevet pod montert på akterspeilet, med "vinger" som har både justerbar stigning og vinkel (vertikalt). Elektronikken tar styringen på alt, og båtene får manøvreringsevne som går utenpå alt man kunne drømme om. I tillegg lover VSD: Precision, ‘point and go’ joystick gives total manoeuvrability and control at all speeds <LI>85% improvement in total drivetrain and propulsive efficiency <LI>45% increase in speed for the same engine power <LI>50% improvement in acceleration, with instantaneous planing <LI>50% improvement in fuel consumption <LI>exceptionally low noise and vibration levels enhance your boating experience <LI>dock with confidence in the tightest of spaces <LI>no unsocial exhaust fumes - 50% reduction in emissions Det høres nærmest ut til å være for godt til å være sant, men de har film sm viser det i praksis. Se nærmere på http://www.yellowfin.com/homepage.html Dette fikk jeg sannelig lyst på ... lurer på om det går an å søke statsstøtte for å få installert en prototype?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Divemaster Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Beklager,.... har allrede sendt forespørsel til Yellowfin (forrige uke), så jeg har førsteretten.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Boywonder Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Har dere ikke fått dere sånn enda?? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Det høres nærmest ut til å være for godt til å være sant, men de har film sm viser det i praksis. Se nærmere på http://www.yellowfin.com/homepage.html Kor er filmen - jeg finner den ikke Dette fikk jeg sannelig lyst på ... lurer på om det går an å søke statsstøtte for å få installert en prototype?? Da blir nok kravet fra SV at du monterer den på en bensinslukende, miljøvennlig bensinmotor med eksos over vannlinja slik at de kan bruke sin ikke eksisterende CO rensingsteknologi de nå utvikler på partikontoret Men EU gir støtte til mye rart. Hørte i Sverige i dag at man får støtte om det er mye stein i jordene til bonden og at de har en egen gjerdestøtte for at man skal vedlikeholde gamle gjerder. Du skal ikke se bort fra at de i ren nostalgi også vil gi støtte til revitalisering av en slik EU damper som du har Redigert 24.Oktober.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Hmmm, hva er egentlig de greiene der? Ser ut som en blanding av overflatedrev og justerbart propellanlegg. Lurer på om de klarer å lage det billig også, da blir det jo helt topp. Da slipper man å be til høyere makter om ikke å grunne den propellen der... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Kor er filmen - jeg finner den ikke Nå fant jeg den - når jeg ikke fulgte linken til Worse. her er flash filmen Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Du kan se flere filmsnutter her. Lurer på hvor lang tid det tar, før opplegget blir kjøpt opp av VP eller CMD, hvis det skulle vise seg å ha potensiale... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Brutus - to sjeler en tanke her Eneste mulighet for skikkelig komersiell suksess er å få integrert teknologien med en av de store leverandørene. Det er først da man klarer å overbevise et bredt marked at dette er noe å satse på. En annen sak jeg også har tenkt på: VP har valgt å bare levere sitt IPS system som dobble eller tripple installasjon - dette fordi styringen er helt elektronisk - og ved elektronikkfeil blir man da styreløs. Har YellowFin tenkt på det samme? Redigert 24.Oktober.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Ikke mye tekniske detaljer på den siden, men nedenfor er ett bilde jeg fant i en pressemelding. Kompleksiteten ser ut til å være omtrent som hos et helikopter.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 .Kompleksiteten ser ut til å være omtrent som hos et helikopter.... Og det er vi glade i i båt - for der fungerer alltid både mekanikk, pneumatikk, hydralulikk og ikke minst elektronikk alltid 100% Jeg gleder meg stort til å se filmen av Hangarskibet's precision high speed docking Det ser jo unektelig imponerende ut på filmene Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Jeg gleder meg stort til å se filmen av Hangarskibet's precision high speed docking Hæææ??? Jeg legger jo til på den måten til vanlig allerede nå, jeg ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frivakten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Blir litt imponert, helt til man ser at filmen er oppsatt med høyhastighet. Skulle vel imponert litt jeg også hvis jeg tok opp i slow-motion, men det blir jo litt Helan og Halvan i kroppsbevegelsene. Så er det veldig greit å lukeparkere med en oppblåst fender da. Edit: ser nå at noen snutter er i normal-fart. Det er jo litt coolt da (eller var det kuult). Redigert 24.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) En annen sak jeg også har tenkt på: VP har valgt å bare levere sitt IPS system som dobble eller tripple installasjon - Ingen som reagerte på at IPS nå leveres i trippel installasjon Nye Absolute 56 kommer med 3xIPS 600 Motorkontrollene blir som om det er to motorer - båten topper over 40 knop Mer info her Redigert 24.Oktober.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 IPS600..? Er det den som er basert på den nye D6 435. Det var vel bare IPS400 og 500 en stund. Huh, ja Italienerne kan design, men skal ikke gallionsfiguren henge på baugen, ikke oppe på dekk... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 IPS 600 er basert på den nye D6 435. Jeg leste om den motoren, det er ganske store endringer på den fra D6 370. Bla modifisert topp Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Er det noen her som har prøvd IPS? Etter det jeg forstår er et mange som er skeptiske, mens det samtidig rapporteres om gode salg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Jeg har ikke testet det ennå - får jeg kanskje si. For interessen er stor Men det er jo mest store, tunge FB båter som går med IPS og det er ikke helt min båtkategori Siste jeg leste om IPS var et intervju med en av eierne av et av de store spanske verftene. Intervjuet var i MBY nov utgave. Her sier han at de tror sterkt på IPS og at han tror at over tid vil IPS erstatte de fleste aksel installasjoner på større båter. Tre sterke argumenter som VP har for IPS er 1. Enkel installasjon sammenlignet med aksel 2. VP tar ansvar for støy og utslippskravene som EU kommer med fra og med 2007 3. Manøvreringen er svært god i trange farvann - og jeg har bare lest om folk som imponeres av joysticken Ulempen er at mange båter konstruksjonsmessig ennå ikke er tilpasset 100% til IPS - det gjør at tilgangen til motorrommet og andre lagringsplasser ikke er optimal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.