froesak Startet 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2006 (redigert) SKAL KJØPE MEG EN LITEN 4-TAKT PÅHENGER (CA 5-6 HK) HAR SETT PÅ MERCURY,JOHNSON og SUZUKI HVILKET MERKE BØR JEG VELGE OG HVORFOR?? ER MEST OPPTATT AV LITE STØY OG VIBRASJONER VED LAV FART (TILNÆRMET TOMGANG) DA DENNE SKAL BRUKES SOM DORGEMOTOR. Redigert 24.Oktober.2006 av froesak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Aquapro Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Trur Suzuki sine 4-taktere er kjent for å være de mest stillegående. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Trur Suzuki sine 4-taktere er kjent for å være de mest stillegående. Ja det har jeg hørt også. men det er ikke noe vits i og spørre forhandlerene for alle de har jo den som er best så derfor tenkte jeg og lufte dette her som det er mange som sitter på masse erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Ville valgt Yamaha. Men det spørs hvor viktig vekt er for deg. I 6hk klassen så er Yamahaen ganske tung (37kg), samme blokk som 8hk og 2 syl. i forhold til Suzuki, med 1syl. Men Yamahaen er stille og vibrasjonsfri. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 4, 5 og 6hk Suzuki bråker og vibrerer en god del. Har ikke prøvd Honda selv, men kjenner flere som er fornøyd med de små Hondaene. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 (redigert) Har selv en suzuki 6hk 4 takt. Denne er en sylindret, og det blir derfor en del vibrasjoner, samt bråk når turtallet tiltar. Fordelen er at den er ganske lett. Har også erfaringer med Honda 5hk 4-takt, samme problem der. Dersom det er sånn at yamaha motoren har 2 sylindre ville jeg helt klart gått for denne, dersom vekten ikke utelukker den. Redigert 25.Oktober.2006 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Ps. Jeg ble egentlig litt skuffet over støyen fra disse små 4-takterne. Jeg bruker min som kombinert dorge/nødmotor til min 20 fots båt. På halv maskin går det i ca 4,5-5 knop. Da bråker det MYE mer en min 1987 mod yamaha 115 hk i tilsvarende fart (Men da rusler jo den på 1500rpm) Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Viss dei ikkje er så forskjellige når det gjeldt vekt og pris, så tar du berre den som er billigast Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Winrace12 Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 (redigert) Jeg ville valgt en yamaha. Yamaha er ikke de sprekeste, men motorene som har best kvalitet og varer lengst(det mener i værtfall jeg!) Iflg tester er yamaha kvalitetsmotorer som holder seg godt i pris. 4-takterne er meget stillegående, men de fleste 4-taktere bråker noe ved gasspådrag, men lite på tomgang, 4 hk(4-t) yamaha er også meget lett, 23 kg. Har selv hatt mange yamahaer, ikke et tegn til problem på noen av de! Lykke til! Redigert 25.Oktober.2006 av Winrace12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Har selv en 5hk 4 takter suzuki og som det står lenger opp så både støyer og vibrerer den ganske mye,etter en times kjøring med litt turtall blir man helt nummen i hånden . Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.